A Lidl Magyarország a 2024. március 1. és 2025. február 28. közötti üzleti évében 1323,8 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 14,4 százalékos növekedés az előző évhez képest – írja a Pénzcentrum.
Az adózott eredmény (profit) enyhén csökkent, 26,8 milliárd forintról 26,4 milliárd forintra, de így is a legnagyobb nyereséget produkálta a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi piacon. A cég emellett jelentősen növelte adóterheit is, 60,7 milliárd forintról 72,1 milliárdra nőtt az adófizetésük. A bérköltségük is 25 százalékkal, 13,5 milliárd forinttal emelkedett, és a létszámuk 894 fővel nőtt, 7292-ről 8186 főre.
Ellenben a Tesco Magyarországon a 2024 februárjával zárult üzleti évben a második egymást követő veszteséges évét zárta mintegy 10,5 milliárd forint veszteséggel, ami javulás a megelőző, 21,5 milliárdos mínuszhoz képest. A cég nettó árbevétele 722 milliárdról 750 milliárdra nőtt, de a költségek is emelkedtek, például az anyagjellegű ráfordítások és a személyi jellegű kiadások.
Az MFOR szerint a veszteség fő okai közé tartozik a kiskereskedelmi különadó, amely tavaly 28 milliárd forintot tett ki, továbbá a 2024 márciusában bevezetett árrésstop, amely havonta mintegy 1 milliárd forinttal rontja az eredményt. Emellett a vásárlói szokások megváltozása is nehézségeket okozott.
A nagy, város széli hipermarketeket előnyben részesítő vásárlók helyett a diszkontok és kisebb, városközponti boltok népszerűsége nőtt, ami a Tesco forgalmának egy részét érintette. Érdemes megemlíteni, hogy a riválisok közül az Aldi és a SPAR is hasonló nehézségekkel szembesülnek: az árbevételük nőtt, de a profitjuk csökkent.
Eközben a Penny diszkontlánc árbevétele stabil növekedést mutatott az elmúlt időszakban, 487,8 milliárd forintról 518,2 milliárdra emelkedett. Ezzel párhuzamosan az adózott eredménye is nőtt, 4,35 milliárdról 4,75 milliárd forintra.
Újratervezés előtt a MediaMarkt: fordulóponthoz érkezett Európa műszaki óriása – itt a kínai kérő
Kínai vevő tűnt fel a MediaMarkt anyavállalata körül: a JD.com előrehaladott tárgyalásokat folytat a Ceconomy megvásárlásáról. Bár a hír felkavarta az állóvizet, a valódi kérdés az, milyen állapotban van ma az egyik legismertebb európai elektronikai lánc, és vajon miért lehet vonzó célpont egy keleti technológiai óriás számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.