BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Furcsa levonások a nagy magyarországi banknál: van rá magyarázat, megszólalt a pénzintézet – ezeket az ügyfeleket érinti

Külön ügyfélértesítést is küldtek. Most elnézést kérnek az esetleges kellemetlenségekért, amit a banki levonások okozhattak. Részletesen kiderült, mi okozta a történteket.

Válaszolt lapunknak és részletesen megmagyarázta a K&H Bank, hogy miért következtek be az elmúlt napokban furcsának tűnő banki levonások több eseten is az ügyfelek számláján.

K&H Bank. banki levonások
Banki levonások: furcsa, de van magyarázat a K&H-nál / Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Ahogy arról beszámoltunk, a múlt héten több bank ügyfelei is panaszkodtak különböző levonásokra. Ezek egy részét külső okokra lehetett visszavezetni, de a K&H kapcsán másról volt szó.

Olvasónk arra lett figyelmes, hogy a napokban a K&H Bank kétszer is levont tőle sms-szolgáltatási díjakat, méghozzá „Terhelés Helyesbítés” megjelöléssel, bár úgy tudta, hogy a pénzintézet korábban ideiglenesen nem szedte be ezeket. Most azonban úgy tűnik, hogy egyes hónapokra utólagosan számolták fel a költséget.

A lapunkhoz eljutott példában két, egymáshoz közeli időpontban is megterhelte a K&H a bankszámlát a nap folyamán:

  • először 11:24-kor vontak le tőle 4785 forintot,
  • majd 13:45-kor újabb 5170 forintot „Terhelés Helyesbítés” szöveggel.

„Meglepett a két tétel, hiszen egyáltalán nem értettem, hogyan merültek fel egyszerre” – mondta a bank ügyfele. Már akkor volt azonban nyoma a közösségi médiában annak, hogy nem teljesen váratlan fejlemény következett be.

Egyes kommentek szerint ugyanis a K&H korábban e-mailben jelezte, hogy februártól májusig nem terhelik az sms-értesítések díját, júliustól szeptemberig viszont havonta egy-egy elmaradt díjat utólag levonnak. A hirtelen duplázódó tétel, valamint a szokatlan „helyesbítés” megjelölés azonban sokak számára nem volt egyértelmű, az erről szóló tájékoztatás pedig látszólag sokakat elkerült.

Banki levonások: furcsa, de van magyarázat a K&H-nál

Most már rendelkezésre áll a hivatalos válasz. A K&H Bank a napokban azt közölte a Világgazdasággal, hogy technikai okok miatt 2025. február és május között nem terhelte az igénybe vett Mobilinfo szolgáltatás díjakat ügyfeleire.

Az elmaradt díjakat a következő hónapokban, ütemezetten vonja le a bank.

Az első összevont terhelés 2025. június végén történt, ezt követően szeptember végéig havonta kerül sor a további díjak utólagos terhelésére. „Külön ügyfélértesítést júniusban küldött a pénzintézet. Az esetleges kellemetlenségekért elnézést kérünk, és köszönjük ügyfeleink megértését” – írta a pénzintézet.

Csakhogy felmerült két további kérdés is, miután a K&H-s olvasóinktól azt az információt kaptuk, hogy nem találják a vonatkozó értesítés nyomát.

  1. Milyen formában tájékoztatták a K&H ügyfeleit, illetve ez mindenkit érintett-e, vagy csak bizonyos ügyfeleket?
  2. Valamit kell-e számítani a jövőben hasonló eseményekre, vagy ezzel ez a körülmény rendeződött?

A bank azt válaszolta, hogy tájékoztatta azokat az ügyfeleket, akiknél a Mobilinfo szolgáltatás utólagos díjterhelése meghaladta az 1000 forintot. Vagyis akiknél ez nem állt fenn, ők nem kaptak értesítést a K&H-tól.

Az is kiderült, hogy a jövőben nem tervez ilyet a pénzintézet. „A díjterhelés technikai okok miatt maradt el, melyet most pótoltuk” – zárta nyilatkozatát.

Jogosulatlan levonások: az MNB felszólította a bankokat, hogy haladéktalanul kártalanítsák az ügyfeleket

Azonnal rendezni kell az Apple által okozott technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelések ügyét. A Magyar Nemzeti Bank felszólította a pénzintézeteket, és leszögezte, hogy a számlavezető pénzforgalmi szolgáltató a felelős a visszatérítésért a kártyaalapú fizetési műveletek esetében is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.