Szombat délelőttől rendszerhiba miatt nem működik a jegyértékesítés az online csatornákon, a MÁV appban és a jegy.mav.hu felületen sem, a szakemberek dolgoznak a hiba elhárításán – tudatta a MÁV csoport az MTI-vel.
A hiba elhárításáig a vonatokon, a pénztárakban és az automatáknál lehetséges a jegyvásárlás – írták.
A társaság a havi adatokat összefoglaló közleményében arról számolt be, hogy a menetrendszerűségi adatokat júliusban főként a vihar határozta meg, amely július 7–8-án orkánerejű széllel tört be az országba, és jelentős károkat okozott mind a vasúti, mind a közúti infrastruktúrában. A pusztítás mértékét látva azonban figyelemre méltó, hogy a haladéktalanul megkezdett és éjjel-nappal zajló kárelhárítás, illetve a haváriahelyzetben gyorsan kialakított, alternatív forgalmi rend jelentős mértékben ellensúlyozni tudta a vihar hatásait.
Így a hónap egészében végül az előző év azonos időszakához képest nagymértékben, nem kevesebb, mint 8 százalékkal alakult kedvezőbben a MÁV csoport vonatainak pontossága: 80,43 százalékos lett. További pozitív fejlemény, hogy tavalyhoz képest csökkent a napi késési mutatók ingadozási mértéke is.
Mindezzel együtt a vihar természetesen jelentős nyomokat hagyott a pontossági adataikban. Júliusban a vonatok 3,95 százaléka szenvedett el legalább 20 perces késést, ami nagyobb az előző hónapban regisztrált adatnál. Az utasok nagy részére így mintegy 103 millió forintos kártérítést fizetett ki a MÁV az év hetedik hónapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.