BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Igazi meglepetés: ez most Magyarország legolcsóbb új autója, szinte fillérekért adják – még a kínaiak is rácsodálkoztak

Még a Dacia modelljeit is veri árban, pedig nyugati prémiumról van szó. Magyarország legolcsóbb új autója azt mutatja, hogy már nem csak a kínaiak tudnak fillérekért árazni.

Sokáig a Space Star volt a legolcsóbb új autó Magyarországon: a kissé elavult, apró Mitsubishi fapados változatáért 4,5 milliót kellett fizetni. Ez az autómodell már nem kapható, és a piac is jelentősen átrendeződött. A trónra most egy olyan autó ült fel, amire valószínűleg kevesen számítottak.

autó
A Volkswagen Polo a Magyarországon megvásárolható legolcsóbb autó az új autók kategóriájában / Fotó: Volkswagen

Jelenleg ugyanis az inkább prémiumkategóriának tartott Volkswagen Polo a legolcsóbb új autó Magyarországon, 

amelynek az alapára 5,98 millió forint

hívta fel a figyelmet a Totalcar.

Ez meglepő fordulat, hiszen a Polo nem egy kompromisszumos minimálautó, a Volkswagen pedig nem az a márka, amely olcsó autókkal árasztja el a piacot. Most azonban úgy alakult, hogy több versenyző is kiesett a pikszisből, ezért az első helyhez elég volt 20 ezer forinttal belőni 6 millió alá.

Autó: ez most a legolcsóbb Magyarországon

A Totalcar szerzője legutóbb májusban szedte össze a tíz legolcsóbb magyarországi új autót, akkor az 5,98 milliós árral a Polo a negyedik helyre került volna.

  1. Most a második helyre a Fiat Panda fért az 5,26 millió forintos árával, azonban már 10 ezerrel drágább az indulóára a Polóénál, vagyis 5,99 milliót kérnek érte.
  2. A harmadik helyen állt a Dacia Sandero 5,7 millió forinttal, most 6,2 millió az alap listaára. A Sanderót most is meg lehet venni 5,8 millióért, ám ez az ár kizárólag speciális finanszírozás esetén érvényes.

A Polo legalapabb, Trend felszereltségű változatába egyliteres, háromhengeres, 80 lóerős szívómotort szerelnek, amihez egy ötfokozatú manuális váltó kapcsolódik. A kevesebb mint 1,2 tonnás, ötajtós kisautó vegyes fogyasztása WLTP szerint 5,4 és 6 liter között alakul 100 kilométeren, a végsebessége 171 kilométer.

Alapáron is jár a 16,5 centis érintőkijelző, van benne Bluetooth és négy hangszóró. A klíma még manuális, viszont az összes ablak elektromos, és a hátsó parkolóradar is belefért. Akad minden irányban állítható multikormány, van táblafelismerő, sávtartó, hegymenet -sszisztens és vészfékasszisztens gyalogosfelismeréssel.

A Volkswagen Kínában csinálná meg a szerencséjét

Ahogy korábban beszámoltunk róla, a Volkswagen már jó ideje nyomás alá került Kínában, mivel a világ legnagyobb autópiacán az eladásai folyamatosan csökkennek. Most azonban egy új elektromos autóval fordítaná meg a negatív trendet, sőt a modell segítségével a német konszern menedzserei szerint a növekedéshez is visszatalálna a wolfsburgi konszern.

Az innovatív autó már a kínai ipari és informatikai minisztérium engedélyezési dokumentumaiban is szerepel ID.UNYX 07 néven, és a német autógyártó a vadonatúj konstrukcióval 

bizonyítaná, hogy a Volkswagen csúcson van az e-mobilitásban.

Az ID.UNYX 07 mérete imponáló, 4,85 méteres hosszával felülmúlja mind saját tavaly óta kapható  

  • ID.UNYX 06-ját (korábban: ID.UNYX), 
  • mind a Tesla Model 3-at. 

Az utóbbit azonban csak szűken, és a többi méret is azt mutatja, hogy a német mérnökök elsősorban ezt a középkategóriás járművet tekintették etalonnak.

A Volkswagen új elektromos meghajtású személygépkocsija 2026-ban kerülhet a kínai piacra. A VW ID.UNYX 07 belső terében az alul és felül egyenes vonalú kormánykerék is feltűnik. A nagy, középen elhelyezett vezérlőképernyő megmarad, a szedán elektromos motorja 170 kilowatt teljesítménnyel indul. 

Később a tervek szerint a VW kihozna négykerék-meghajtású változatokat is.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.