BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vége a dugóknak az autópályákon? Az MKIF szerint 2026-ban már fellélegezhetnek az autósok

Jövőre is lesznek felújítások a hazai sztrádákon, ám jóval kevesebb, mint az elmúlt években, miután lezárult az autópálya-kezelő társaság, az MKIF hároméves szintrehozási programja. A koncessziós vállalat azt ígéri, márciusig nem várhatók felújítási munkálatok az általa üzemeltetett magyarországi autópályákon.

„Véget értek az idei útfelújítási munkálatok az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által üzemeltetett gyorsforgalmi utakon. 2025-ben az MKIF Zrt. által kezelt főpálya 24 százaléka, 4,5 millió négyzetméter kapott új burkolatot, ahol szükség volt rá, a mélyebb szerkezeti részeket, vagyis a kötő és az alapréteget is cseréltük” – közölte az autópálya-kezelő koncessziós társaság.

Autópálya
Vége a dugóknak? Az MKIF szerint 2026-ban fellélegezhetnek az autósok / Fotó: Kocsis Zoltán

Autópálya: lezárultak a hároméves szintrehozási munkálatok

A felújításokhoz összesen csaknem egymillió tonna aszfaltot használtak fel. A burkolatok cseréje mellett idén megújult még 78 híd és felüljáró, valamint 35 pihenő is. Tíz gyorsforgalmi úton dolgoztak ebben az évben: M1, M15, M3, M4, M30, M35, M7, M8, M85, M86. 

A munkák 42 százaléka az M3-on valósult meg, itt majdnem 1,8 millió négyzetméter új burkolatot terítettünk le, míg a második legtöbb beavatkozás, valamivel kevesebb, mint 1 millió négyzetméteren, az M1-en történt

– írja közleményében az MKIF. Hozzátették: 

az MKIF Zrt. idén nemcsak a 2025-re tervezett burkolatfelújítási feladatait zárta sikerrel, de sikeresen teljesítette az állammal kötött koncessziós szerződésben foglalt hároméves szintrehozási kötelezettségét is. 

Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmiút-felújítása, melynek a szintre hozás is része volt, 2023 márciusában indult. Az elmúlt három év alatt a szintrehozási és a közlekedés biztonsága érdekében végrehajtott, nagy felületű burkolatcserék során az MKIF Zrt. által üzemeltetett, mintegy 1300 kilométer főpálya több, mint kétharmada, 70 százaléka újult meg, felújítottak 315 hidat és 68 pihenőt. 

 

Jövőre nem kell bosszankodniuk az autósoknak

Az MKIF azt ígéri, hogy 2026-tól is lesznek útfelújítások a társaság úthálózatán, hiszen az amortizáció miatt tönkrement, elhasználódott burkolatokat cserélni kell, de a felújítások már nem lesznek olyam volumenűek, mint az elmúlt három évben. 

A munkákat várhatóan tavasszal kezdjük, addig előre tervezett, nagy felületű burkolatcserék az általunk üzemeltetett pályákon nem várhatók

– ígéri az MKIF.

Az autópálya-felújítások után jönnek a bővítések

Magyarország történetének eddigi legnagyobb gyorsforgalmiút-felújítása 2023-ban indult, amelynek során több száz kilométeren végzett szintrehozási munkálatokat az MKIF. A következő években a bővítési munkálatoké lesz a főszerep:

  • 2025 szeptemberében elindult az M1-es bővítése,
  • 2027-től következik az M7-es is, illetve az M200 építése.

Végül az M3-as autópályára is sor kerül. Az MKIF tízéves terveiről Németh Tamással, a társaság vezérigazgatójával készült interjúnkat itt olvashatja.

 

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.