BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új fajta vállalatokat követel a digitális kor

A digitális átalakulás ma az IT iparág egyik legnépszerűbb hívószava. A jelenség nem csupán technológiai váltás, hanem az üzleti modell átalakítását is magában foglalja. Az Oracle és az IDC közös felmérése szerint 2017 végére a digitális átalakuláson lesz a hangsúly a világ vezető vállalatainak több mint kétharmadánál.

Felbukkant egy új vállalatfajta, amely rugalmasabb, mint versenytársai, és ennek eredményeként jobban fel van készülve olyan új és innovatív szolgáltatások nyújtására, amelyek szorosan kapcsolódnak az ügyfeleik igényeihez. Mindez már a digitális átalakulási folyamatok kezdetét jelzi.  Annak érdekében, hogy felvegyék az új verseny ritmusát, a hagyományos szervezetek egyre magabiztosabban használják a modern technológiákat, hogy innovatív termékeket, folyamatokat vagy komplex üzleti modelleket, tehát új digitális stratégiákat hozzanak létre.

Az Oracle és az IDC elkészítette a témában az első felmérést a piacon, hogy megvizsgálják, mennyire elterjedt ez az üzleti modell a közép-kelet-európai cégek körében. Ennek érdekében 251 különböző iparágakban működő szervezet vezetőit kérdezték meg a régióban.

A felmérés eredményei kimutatták, hogy számos közép-kelet-európai vállalat még nem tekint a digitális átalakulásra prioritásként. A válaszadók 32 százaléka egyelőre nem tervez jelentős lépést ezen a területen. A digitális átalakuláshoz dedikáltan kapcsolódó folyamatok jelenleg a vizsgált vállalatok kevesebb, mint 35 százalékában zajlanak, és további 34 százalék fogja elkezdeni a közeljövőben.

A válaszadók 34 százaléka használ már most is felhőből elérhető technológiát, 39 százalék tervez felhő alapú informatikai megoldás bevezetését vagy veszi fontolóra a lehetőségét, 41 százalék használ mobil technológiát, 25 százalék használ Big Data megoldásokat A vállalatok 72 százaléka a felhasználói élmény javítását jelölte meg üzleti prioritásként az elkövetkező 12 hónapra, 41 százalék szerint a vállalati IT támogatói funkcióval bír, ami az üzleti hatékonyságot növeli, az üzleti válaszadók 40 százaléka úgy vélte, az IT építi a vállalat versenyképességét és lehetővé teszi, hogy bevételt generáljon csak mindössze 18 százalék látta az IT-t egy szükséges kiadásnak

„A régió vállalatai fontosnak tartják a digitális átállás kínálta versenyelőnyöket, azonban Kelet-európában még nem alakult ki az az átfogó szemlélet, amely a nyugat-európai vállalatokat jellemzi. Közép-Kelet-Európában egyelőre a részleges átállás a jellemző, és a belső működés fejlesztése helyett általában elsőbbséget élveznek az ügyfelek számára elérhető szolgáltatások, azonban a digitalizáció kedvezői hatásait megtapasztalva egyre több olyan projekt indul, amelynek célja a teljes átállás” – mondta Blahut Boglárka, az Oracle regionális digitális stratégiai igazgatója

A modern technológiákat külön-külön, egyenként vagy egy digitális átalakulási „ernyő” projekt keretei között implementálják. A digitális átalakulási folyamatokban zömmel a felhőben elérhető megoldásokat, a mobilt, a Big Data-t és a közösségi médiát használják mint technológiát. A felmérés megkülönböztette azokat a vállalatokat, ahol már használják a digitális átalakulási folyamat technológiáit, és azokat, ahol tervezik bevezetni őket. Ezek alapján kimutatták, hogy mindkét kategóriában a felhő „pay-as-you-go” funkcióját értékelték a leginkább, míg a mobil technológia kapcsán az általa nyert versenyelőnyt, a Big Data megoldásoknál pedig a javuló ügyfélkapcsolatot emelték ki. A közép-kelet-európai régió még le van maradva Nyugat-Európa mögött ezeknek a vállalaton belüli használatát tekintve, de egyre több szervezet tervezi a bevezetésüket, vagy mérlegeli ennek a lehetőségét.

A kutatás által feltárt trendek Magyarországra is jellemzőek: a felmérésben részt vevő Magyar Telekom felismerte, hogy versenyképessége megőrzéséért folyamatosan javítania kell az ügyfélszolgálat hatékonyságát. A cég rájött, hogy pusztán az új IT megoldások implementálásával nem fogják elérni ezt a célt, és egész üzleti folyamatokat kell átalakítaniuk. A vállalat kialakított egy stratégiát, amelynek során 3 területre összpontosítanak a technológiai beruházások során: a webes platformokra, az alkalmazásokra és a belső felhasználói élmények javítására, amelyek a digitális megoldások szélesebb körű felhasználását teszik lehetővé a cég ügyfelei számára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.