BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tonnaszám dobják ki az emberek a McDonald's ételeit Japánban

A hónap elején a japán McDonald’s limitált kiadású Pokémon-kártyákat tartalmazó nyereményjátéka hosszú sorokhoz és tömeges vásárláshoz vezetett. A kampány azonban hatalmas élelmiszer-pazarlásba fulladt. Az interneten keringő fotókon utcán eldobott ételzacskók tömegei voltak láthatók, miközben a hozzájuk kapott ajándékkártyákat az emberek online értékesítették.

A McDonald’s Japan elhalasztotta az egyik gyermekmenüje promócióját, miután kiderült, hogy az előző menükben található Pokémon-kártyákat tömegével vásárolták fel az emberek továbbértékesítésre, míg az ételek a kukában végezték. 

McDonald's illusztráció. Fotó: In Green
McDonald’s. Fotó: In Green

Elképesztő élelmiszer-pazarlásba torkollott a McDonald’s legutóbbi kampánya

A Pokémon-kártyák rendkívül népszerűek a helyi gyerekek körében, de felnőtt rajongókat és gyűjtőket is vonzanak. A legutóbbi promóció egyik kártyája, amelyen a népszerű Pikachu karakter látható, egy online aukciós oldalon több mint 33 ezer dollárért van jegyezve. Így nem csoda, hogy az emberek tömegével vásárolták a menüket pusztán a haszonszerzés céljából. A nyereményjáték eredetileg három napig tartott volna, de sok üzletben már az első napra elfogytak a kártyák, és a cég leállította az akciót.

A történtek után a japán fogyasztóvédelmi ügynökség felszólította a McDonald’sot, hogy javítsa értékesítési stratégiáját, és tegyen szigorúbb lépéseket az élelmiszer-pazarlás csökkentése érdekében. 

A Pokémon-botrány után a McDonald’s Japan nyilvánosan kért bocsánatot, és ígéretet tett arra, hogy lépéseket tesz a hasonló problémák megelőzésére, például határozatlan ideig elhalasztja az augusztus 29-re tervezett One Piece promóciót, amely hasonló rohammal kecsegtetett. 

További részletek az Origo oldalán olvashatók.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.