A Facebook korábbi fenntarthatóságért felelős vezetője egy olyan szervezetet hozott létre, amely segítséget nyújt a nagyvállalatok alkalmazottainak nyomást gyakorolni főnökeikre annak érdekében, hogy nagyobb energiákat mozgósítsanak az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében – írja a Reuters.
Vállalatok százai kötelezték el magukat amellett, hogy működésük során visszaszorítják környezetszennyező tevékenységeiket – áll a 2015-ös párizsi klímaegyezményben. A kormányok célja, hogy 2 Celsius fok alá szorítsák le a globális felmelegedést.
A saját tevékenységén túlmenően azonban sok vállalat tartózkodik a globális katasztrófa elkerüléséhez szükséges szélesebb körű megoldások támogatásától
– mondta Bill Weihl, a ClimateVoice vezetője, aki korábban a Facebook, illetve a Google fenntarthatósági vezetőjeként tevékenykedett.
A tech cégek alkalmazottai kifogásolták, hogy felhőalapú szolgáltatásokat értékesítettek a Big Oil számára (világ hat-hét legnagyobb olaj- és gázipari társasága), valamint, hogy a vállalkozások vonakodnak bevetni lobbierejüket annak érdekében, hogy a jogszabályok betartására kötelezzék ezeket az óriáscégeket.
Amikor egy olyan kérdésről van szó, amely nagyon fontos a társadalom számára, ugyanakkor a nagyvállalatokat közvetlenül nem érinti, akkor nagyrészt csendben vannak
– mondta Weihl.
A ClimateVoice önkéntesek toborzásába kezdett. Weihl azt mondta, megkísérli megszervezni és fokozni az éghajlati aktivizmust a technológiai alkalmazottak körében, hogy a vezetőket nagyobb lobbitevékenységre ösztönözzék az éghajlatváltozással kapcsolatos kérdésekben.
A munkavállalók az éghajlatváltozásról szóló vita kulcsszereplőivé váltak, különösen a legnagyobb technológiai vállalatoknál. A Microsoft és az Amazon ambiciózusabb emissziós célokat jelentett be, miután az alkalmazottak nyilvánossá tették aggodalmaikat.
A Google-től februárban távozó műszaki programmenedzser, Bruce Hahne nyilvánosan kritizálta a tech óriást, amiért megrendeléseket teljesített az energiaszektor számára a fosszilis tüzelőanyagok hatékonyabb előállítása érdekében.
Tűz miatt halnak meg emberek, a Google Cloud pedig benzinnel próbálja orvosolni a problémát azáltal, hogy kiszolgálja az energiaszektort
– mondta Hahne.
A Google-képviselőtől ez idáig nem érkezett válasz.
A ClimateVoice az Egyesült Államok kongresszusa helyett az USA állami és regionális szintű jogalkotási javaslatát kívánja támogatni.
A szervezet hasznos lehet abban, hogy a munkavállalók számára felsorolja azokat a politikai prioritásokat, amelyeket szóvá kell tenni a főnökeiknek. Továbbá segítséget nyújt azon munkavállalóknak, akik vezetői megtorlástól tartanak, ha rámutatnak arra, hogy munkáltatójuk nem tesz meg mindent a környezet védelme érdekében. Az alkalmazottak ezáltal kevéssé dolgoznának félelemben
– mondta Hahne a Reutersnek.
A ClimateVoice-nak olyan taktikai viselkedéskészleteket kell kidolgoznia, amelyeknek a segítségével jól együtt tudnak működni a szervezeti kultúrával, és biztonságosak
– tette hozzá Hahne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.