A világ legnagyobb autógyártója, a Toyota 2025-től nem biztosít többé papírra nyomtatott, termékekbemutató prospektusokat és brosúrákat Japánban, helyette érintőképernyőről elérhető okoskatalógusok használatát támogatja a márkakereskedésekben – írja közleményében a vállalat.
Közleményükben rámutatnak, hogy más idők járnak: az autós témájú weboldalak és a gyártók által bárki számára biztosított online prospektusok valódi környezetbarát alternatívájaként szolgálnak a nyomtatott brosúráknak. A Toyota ezért nemrég bejelentette, hogy 2025-től kezdve Japánban nem ad ki több papíralapú termékprospektust, amellyel csökkenti a működésével kapcsolatos környezetterhelést.
„Sok éven keresztül papír termékkatalógusokat biztosítottunk, de a fenntartható fejlődési célok és a szén-dioxid-semleges kezdeményezések további támogatása érdekében 2025 januárjától leállítjuk a Toyota márkájú járművekhez készült összes papírkatalógus gyártását és nyomtatását” – olvasható az autógyár hivatalos közleményében.
Eddig a japán piacra gyártott, papírból készült termékkatalógusokhoz évente körülbelül 7000 tonna papírt használt fel a Toyota, amelyhez nagy mennyiségű fára volt szükség, de
sok problémát – és szén-dioxid-kibocsátást – okozott.
A most bejelentett változás az előrejelzések szerint
évente körülbelül 11 ezer tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást
a Toyota Coniq Alpha intézet kutatása szerint.
Hangsúlyozzák: a japán autóvásárlók és érdeklődők nem maradnak terméktájékoztatók nélkül 2025 után sem. Fokozatosan bevezetik ugyanis a digitális terminálokon keresztül elérhető „intelligens” katalógusokat a Toyota márkakereskedésekben, hogy vonzóbb autóválasztási élményt nyújtsanak a vevőknek.
Még tavalyelőtt jelentette be a Toyota, hogy 2040-re Európában, 2050-re pedig globálisan teljes karbonsemlegességet érne el – a papíralapú prospektusok megszüntetése csak egy apró lépés az ehhez vezető úton. Bár a változás egyelőre csak a gyártó japán márkakereskedőit érinti, hasonló stratégia más piacokon is várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.