Új villanyautót dobott a piacra a Dongfeng: a Nammi 01 EV első példányai a napokban gördültek le a gyártósorról. Az ázsiai márka nem a legnagyobb elektromos járművet akarta megalkotni, erről pedig a méretei is árulkodnak: 4,03 méter hosszú, 1,81 méter széles, 1,57 méter magas, míg a tengelytávja 2,66 méter – írja az autónavigátor.hu. A portál jellemzése szerint a kocsi utasterében a kor szellemének megfelelően digitális műszeregységet találni, amelynek átmérője 5 col, bár ez eltörpül a 12,8 colos multimédiás kijelző mellett. A modell kétféle színkombinációban rendelhető: fekete-fehér vagy fekete-szürke kiosztásban. De van hangulatvilágítása, amely 32 árnyalatban képes pompázni, és akad olyan feláras extra is, mint a vezeték nélküli telefontöltő pad. A 94 lóerős Nammi 160 newtonmétert képes magából kipréselni, a végsebessége 140 kilométer/óra.
Ez az e-autó 31,45 kilowattórás akkumulátorral 330, míg a 42,3 kilowattórással 430 kilométert tehet meg két töltés között a kínai CLTC ciklus szerint, az pedig különösen érdekes, hogy 30 perc alatt 30-ról 80 százalékra lehet feltölteni, noha időszűkében 8 perc alatt is belemegy 200 kilométernyi hatótáv. Ahogy arra az Autónavigátor rámutat,
a belépő modell ebből a típusból 74 800 jüan, vagyis mai árfolyamon 3,64 millió forint, miközben a mindenféle extrákkal felszereltért is csupán 104 800 jüant, azaz 5,1 millió forintot kell fizetni.
Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, Kína szívesen exportálna még több villanyos kocsit Európába, de nincs mivel. Az iparág ugyanis hiába próbálja utolérni a keresletet, és ezért tavaly nyolcvan új autószállító hajóra adott le rendelést, ezek csak mintegy három év múlva lehetnek készen. Az óceánjárók bérlése ráadásul napi 115 ezer dollárba került tavaly, ami 10 százalékkal drágább a 2022-es, míg hétszerese a 2019-es árnak.
Tehát
Az európai piacon egyre nagyobb részesedést szerző kínai márkák szeptemberről októberre főként a hajózási gondok miatt nem tudták eladásaikat tovább növelni, nem meglepő tehát, hogy egyre több gyártó gondolkodik európai üzemek felhúzásán. Közülük a Build Your Dreams (BYD) decemberben jelentette be, hogy Szegeden építi meg első gyárát a kontinensen . A tavaly szeptemberig több mint 20 ezermilliárd forintnyi bevételt elérő, nagyjából 630 ezer embernek munkát adó BYD nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat fog előállítani Magyarországon.
Jelenleg
a legolcsóbb új elektromos autó itthon a Smart EQ Fortwo, amely 7,44 millió forintba kerül.
A 17,6 kilowattórás akkumulátorral rendelkező kocsi 155-160 km hatótávra és 130 kilométer/óra végsebességre képes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.