Nagyon megdrágult az elektromos autók töltése a nyilvános töltőpontokon Németországban. A Statista német közvélemény-kutató friss jelentésében a hamburgi Lichtlick áramszolgáltató árait hasonlította össze a hagyományos üzemanyagokkal és meglepő eredményre jutott.
A nyilvános töltőállomásokon az áram kilowattóránként átlagosan nagyjából 205 forintba (55 euró cent) a sima töltők esetében (AC)
– írta meg a Deutsche Wirtschafts Nachrichten. Gyorstöltőre (DC) rakni az autót körülbelül 246 forint (66 eurócent) per kilowattóra.
Ez azt jelenti, hogy 100 kilométerre elég töltésért nagyjából 4321 forintot (11,1 euró) kell fizetni a hagyományos, és 5104 forintot (13,11 euró) a gyorstöltők esetében.
Ezzel szemben, ha hagyományos benzines autóval tenne meg valaki 100 kilométert, akkor 4041 forintért kellene tankolnia. Az E10-es benzin literenkénti ára most nagyjából 1,73 eurón (673,5 forint) áll Németországban.
Súlyos figyelmeztetés érkezett: összeomolhat az elektromos autók ellátási láncaA grafit az elektromos autók akkumulátorainak kulcsfontosságú összetevője, azonban Peking ellenőrzése a grafit felett szinte lehetetlenné teszi, hogy az autógyártók a jövőben megfeleljenek az amerikai szabályoknak. |
Folyamatosan drágul az elektromos autók töltése
A Lichtblick adataiból kiderül, hogy a töltőállomásokon az áram 3 centtel drágult tavalyhoz képest, a gyorstöltőkön pedig 4 cent volt az áremelkedés. Ezzel szemben a háztartási villamos energia átlagára csökkent ebben az időszakban.
2019-ben az elektromosautó-töltőkön átlagosan 116 forintért lehetett kilowattóránként tölteni a járműveket.
A Deutsche Wirtschafts Nachrichten azt írta, hogy a nagymértékű drágulást az okozta, hogy az elektromosautó-töltők piacán nincs valódi verseny. A legtöbb térségben az egyes szolgáltatók 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek, így kedvükre határozhatják meg az árakat. Van olyan terület, jelen esetben Dortmund, ahol
a töltőállomások 93 százaléka van egy cég kezében.
Hannoverben hasonló a helyzet, hiszen az ott kihelyezett töltőállomások 91 százaléka van egy vállalat tulajdonában. A legnagyobb szórás Berlinben van, ahol 59 százaléka a töltőállomásoknak a helyi önkormányzati közművekhez tartozik.