BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Charging park with 90 charging columns for electric cars
elektromos autó

Németországban már drágább elektromos autót tölteni, mint benzinesbe tankolni

Drágább lett az e-autók töltéséhez szükséges áram a németeknél, mint az E10-es benzin. Az elektromos autók töltése 2019 óta szinte kétszeresére drágult, 100 kilométer megtételéhez már több mint 4 300 forintért kell tölteni. Ezzel szemben ugyan ezt a távot körülbelül 4000 forintnyi benzinnel lehet megtenni Németországban.

Nagyon megdrágult az elektromos autók töltése a nyilvános töltőpontokon Németországban. A Statista német közvélemény-kutató friss jelentésében a hamburgi Lichtlick áramszolgáltató árait hasonlította össze a hagyományos üzemanyagokkal és meglepő eredményre jutott.

Charging park with 90 charging columns for electric cars
elektromos autó
Németországban már drágább elektromos autót tölteni, mint benzinesbe tankolni / Fotó: AFP

A nyilvános töltőállomásokon az áram kilowattóránként átlagosan nagyjából 205 forintba (55 euró cent) a sima töltők esetében (AC)

– írta meg a Deutsche Wirtschafts Nachrichten. Gyorstöltőre (DC) rakni az autót körülbelül 246 forint (66 eurócent) per kilowattóra.

Ez azt jelenti, hogy 100 kilométerre elég töltésért nagyjából 4321 forintot (11,1 euró) kell fizetni a hagyományos, és 5104 forintot (13,11 euró) a gyorstöltők esetében.

Ezzel szemben, ha hagyományos benzines autóval tenne meg valaki 100 kilométert, akkor 4041 forintért kellene tankolnia. Az E10-es benzin literenkénti ára most nagyjából 1,73 eurón (673,5 forint) áll Németországban. 

Súlyos figyelmeztetés érkezett: összeomolhat az elektromos autók ellátási lánca

A grafit az elektromos autók akkumulátorainak kulcsfontosságú összetevője, azonban Peking ellenőrzése a grafit felett szinte lehetetlenné teszi, hogy az autógyártók a jövőben megfeleljenek az amerikai szabályoknak.

Folyamatosan drágul az elektromos autók töltése

A Lichtblick adataiból kiderül, hogy a töltőállomásokon az áram 3 centtel drágult tavalyhoz képest, a gyorstöltőkön pedig 4 cent volt az áremelkedés. Ezzel szemben a háztartási villamos energia átlagára csökkent ebben az időszakban.

2019-ben az elektromosautó-töltőkön átlagosan 116 forintért lehetett kilowattóránként tölteni a járműveket.

A Deutsche Wirtschafts Nachrichten azt írta, hogy a nagymértékű drágulást az okozta, hogy az elektromosautó-töltők piacán nincs valódi verseny. A legtöbb térségben az egyes szolgáltatók 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek, így kedvükre határozhatják meg az árakat. Van olyan terület, jelen esetben Dortmund, ahol 

a töltőállomások 93 százaléka van egy cég kezében. 

Hannoverben hasonló a helyzet, hiszen az ott kihelyezett töltőállomások 91 százaléka van egy vállalat tulajdonában. A legnagyobb szórás Berlinben van, ahol 59 százaléka a töltőállomásoknak a helyi önkormányzati közművekhez tartozik.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.