BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mitől ér pontosan célba a reklám? - Új kutatások a GfK-tól

Korántsem mindegy, milyen helyzetben „talál meg” minket a reklám – a legtalálóbban talán így lehetne summázni a GfK Hungária piackutató társaság legfrissebb reklámhatékonysági kutatásának eredményeit.

Hiába jó ugyanis a tartalom, ha a „célszemély” lelki-érzelmi állapota nem teszi lehetővé a befogadást, akkor a reklám kidobott pénz. „A reklámhatékonysági kutatásnak óriási múltja van, a szakemberek most már lassan száz éve vizsgálják, mi kell ahhoz, hogy egy hirdetés elérje a célját” – világít rá Nagy István, a GfK médiáért felelős szektormenedzsere arra, mennyire nehéz eredeti ötletekkel előállni ezen a területen.

A GfK munkatársainak mindazonáltal sikerült egy valóban újszerű kutatási paradigmát kidolgozniuk, amely ráadásul nemcsak elméletben működött, de – az előzetes kételyek ellenére – a gyakorlati megvalósítás is értékelhető, mi több, rendkívül izgalmas eredményeket hozott. „A korábbi kutatások alapvetően a reklámhatékonyság mennyiségi kérdéseit feszegették, vagyis hogy a hirdetés potenciálisan, illetve valójában hány embert ér el, azt, hogy mikor, milyen műsorban, milyen sorrendben kell leadni.

Mi viszont a kérdés minőségi oldalára, a célszemélyre voltunk kíváncsiak, arra, lelki és érzelmi állapota miként befolyásolja a reklám befogadását” – vázolja fel a kutatás kiindulópontját Nagy. Rögtön tudták persze – teszi hozzá –, hogy nehéz fába vágták a fejszéjüket, hiszen a lelki-érzelmi állapotot nem csupán mérni, de még definiálni sem éppen egyszerű vállalkozás.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.