Ezt leszámítva nem sok ünnepelnivalója van az esztergomi gyárnak. A márka a válság kitöréséig piacvezető volt Magyarországon, és nem csak az akkori kedvező hitelkonstrukciók miatt voltak kapósak a közismerten megbízható és takarékos esztergomi autók. Most viszont az első fél évben csak a tizedik volt a toplistán, mégpedig úgy, hogy a gazdára talált 699 jármű majdnem 46 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi értékesítési szintnél. A hazai mélyrepülés azonban érthető, hiszen a válság miatt éppen az alsó középkategória vevőinek vásárlóereje tűnt el.
Az európai értékesítési számok csökkenése pedig valószínűleg a Japánt sújtó természeti katasztrófával van összefüggésben, hiszen akadozik a gyárak alkatrészellátása. A legfrissebb adatok szerint az EU- és EFTA-tagországokban május végéig 82 885-re csökkent a Suzuki személyautók értékesítése az egy évvel korábbi 87 705-ről, miközben a harminc országban elkelt 6,076 millió gépkocsi csak 0,4 százalékkal kevesebb az elmúlt év azonos időszakában eladottnál. Ráadásul az alig 83 ezres forgalomba a nem Magyarországon készült modellek is beleszámítanak.
A Magyar Suzuki 170 ezer darabos idei termelési terve megegyezik az elmúlt évben elkészült modellek számával, ám az első fél évben csupán 78 611 kocsi hagyta el a gyárat. A japán földrengés következtében – alkatrészhiány miatt – májusban három hétig egy műszakban termelt a vállalat, és ezen időszak alatt a korábbi 850 helyett csak 400-430 autó készült a szerelőszalagon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.