BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

„Kielemeztük a műsoraikat” - Interjú Sebestyén Balázzsal

A hallgatottságban jelenleg vezető Morning Show legtöbbet beszélő rádiósa, Sebestyén Balázs – aki gyártója is a műsornak, így üzletileg is érdekelt – úgy véli, hogy nem a témáik mások, mint a konkurenciának, inkább máshogy nyúlnak a napi aktualitásokhoz. Szerinte a műsoruk hangvétele is fiatalosabb, és örül annak, hogy a Bumeráng csapata nem adja fel, mert inspirálja a versenyhelyzet.

– Mennyire régi a rádiózás iránti vágya? Volt már műsora a Deejay-en is.

– A Rádió Deejay csak egy kaland volt, egy budapesti adó, egy szárnybontogatás. Előbb délutáni műsorom volt ott, amely jó adatokkal ment, aztán reggelre kerültünk. Az azonban öncélú, spontánabb műsor volt, a Morning Show pedig profi produkció, nagy stáb is van körülöttünk.

– Csökkentek a reklámbevételek: megérzi a műsor?

– Jelen pillanatban a műsor reklámidejéért nagy a versengés a piacon, itt inkább az a probléma, hogy hogyan szorítsanak helyet a reggeli sávban újabb hirdetőknek. Az egész rádió szerintem egyben van. A napi rádióhallgatás mennyisége a kutatások szerint újra erősen feljövőben van, és az egész piacra ráférne, hogy többet költsenek. Úgy látom, a reklámozók keresik a különféle lehetőségeket.

– A tévében a termékelhelyezés – adott keretek közt – lehetséges. Rádióban ez mennyire kötött?

– A rádióra egészen egyedi termékmegjelenítési szabályok vonatkoznak, a termék túlzott kihangsúlyozására nincs lehetőség. Egyszer meg lehet említeni egy-egy márkát, de burkolt reklámot már büntetik, meglehetős éberséggel. Felsorolhatok például brandeket, akkor az nem számít annak, de óvatosan kell ezzel bánni, mert a kiszabott büntetés miatt már nem is érné meg a bújtatott reklám. Monitorozzák, figyelik, tiszta helyzet.

– Budapesten, a nagyvárosokban és országos szinten is verte júliusban hallgatottságban a Class FM Morning Show-ja a Neo Bumerángját, a 15 és 49 éves kor közöttieknél meglehetős fölénnyel. A készítők szerint miért?

– Most nincs olyan korcsoport, ahol ne a Morning Show vezetne a Bumeráng előtt. Ennek legfontosabb oka az, hogy három olyan ember ül a mikrofon mögött, akik valóban kedvelik egymást, és működik közöttük a kémia! Önironikusabb, önkritikusabb a szemléletünk is, valamint tanulmányoztuk a konkurenciát is, és tudjuk, hol vannak a pontok, ahol hallgatókat tudunk elvenni tőlük. Kielemeztük a műsoraikat, és hatékonyabbak tudunk lenni a kutatás eredményeinek ismeretében. Nem volt ez gyors előzés, hároméves, komoly munka van mögöttünk. Szerintem mi a fiatalokat, a nőket másképp szólítjuk meg, másfajta a rádióműsorunk, jóllehet, jellegében hasonló. Más a hallgatótáborunk: 15–49-ben igazán nagy a különbség, holott témaszerzésre ugyanazon felületeket használjuk, az internetet, a napi történéseket. Nem a téma más, inkább máshogy nyúlunk hozzá. A hangvétele is fiatalosabb a mi műsorunknak, de persze nekik sincs baj a korukkal, sőt úgy gondolom, a rádiózás terén az elmúlt tizenkét évben elvehetetlen érdemeik vannak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.