– Mennyire régi a rádiózás iránti vágya? Volt már műsora a Deejay-en is.
– A Rádió Deejay csak egy kaland volt, egy budapesti adó, egy szárnybontogatás. Előbb délutáni műsorom volt ott, amely jó adatokkal ment, aztán reggelre kerültünk. Az azonban öncélú, spontánabb műsor volt, a Morning Show pedig profi produkció, nagy stáb is van körülöttünk.
– Csökkentek a reklámbevételek: megérzi a műsor?
– Jelen pillanatban a műsor reklámidejéért nagy a versengés a piacon, itt inkább az a probléma, hogy hogyan szorítsanak helyet a reggeli sávban újabb hirdetőknek. Az egész rádió szerintem egyben van. A napi rádióhallgatás mennyisége a kutatások szerint újra erősen feljövőben van, és az egész piacra ráférne, hogy többet költsenek. Úgy látom, a reklámozók keresik a különféle lehetőségeket.
– A tévében a termékelhelyezés – adott keretek közt – lehetséges. Rádióban ez mennyire kötött?
– A rádióra egészen egyedi termékmegjelenítési szabályok vonatkoznak, a termék túlzott kihangsúlyozására nincs lehetőség. Egyszer meg lehet említeni egy-egy márkát, de burkolt reklámot már büntetik, meglehetős éberséggel. Felsorolhatok például brandeket, akkor az nem számít annak, de óvatosan kell ezzel bánni, mert a kiszabott büntetés miatt már nem is érné meg a bújtatott reklám. Monitorozzák, figyelik, tiszta helyzet.
– Budapesten, a nagyvárosokban és országos szinten is verte júliusban hallgatottságban a Class FM Morning Show-ja a Neo Bumerángját, a 15 és 49 éves kor közöttieknél meglehetős fölénnyel. A készítők szerint miért?
– Most nincs olyan korcsoport, ahol ne a Morning Show vezetne a Bumeráng előtt. Ennek legfontosabb oka az, hogy három olyan ember ül a mikrofon mögött, akik valóban kedvelik egymást, és működik közöttük a kémia! Önironikusabb, önkritikusabb a szemléletünk is, valamint tanulmányoztuk a konkurenciát is, és tudjuk, hol vannak a pontok, ahol hallgatókat tudunk elvenni tőlük. Kielemeztük a műsoraikat, és hatékonyabbak tudunk lenni a kutatás eredményeinek ismeretében. Nem volt ez gyors előzés, hároméves, komoly munka van mögöttünk. Szerintem mi a fiatalokat, a nőket másképp szólítjuk meg, másfajta a rádióműsorunk, jóllehet, jellegében hasonló. Más a hallgatótáborunk: 15–49-ben igazán nagy a különbség, holott témaszerzésre ugyanazon felületeket használjuk, az internetet, a napi történéseket. Nem a téma más, inkább máshogy nyúlunk hozzá. A hangvétele is fiatalosabb a mi műsorunknak, de persze nekik sincs baj a korukkal, sőt úgy gondolom, a rádiózás terén az elmúlt tizenkét évben elvehetetlen érdemeik vannak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.