A Béres Gyógyszergyár Zrt., a CIB Bank Zrt., a Magyar Telekom Nyrt. és a Nokia Komárom Kft. lettek a legjobbak ezen a területen. Az idei Reputation Rating kutatás négy iparág (elektronika, egészséggazdaság, IT és telekommunikáció, pénzügy) legnagyobb vállalatait öt különböző dimenzióban (elismertség, érzelmi közelség, hitelesség, leadership, vállalati polgárság) vizsgálta.
Az egészséggazdaság esetében a gyógyszergyártókat, az egészségügyi szolgáltatókat, valamint az egészségtudatosságra fókuszáló élelmiszeripari vállalatokat értékelték az iparág szakértői. A vizsgált cégek közül a Béres Gyógyszergyár Zrt. bizonyult a legjobbnak. Az egészséggel foglalkozó cégek esetében a túlzottan szakmai szóhasználatot tartották az érzelmi távolság legfőbb okának az érintettek, a viszony javítása érdekében az egészségtudatosságra való nevelést, a közérthető tájékoztatást és figyelemfelhívást javasolták.
Az IT és telekommunikáció szektor kivételével az érzelmi közelség területén nyújtott vállalati teljesítményt ítélték a leggyengébbnek az érintettek. Az elektronikai gyártócégek között a Nokia Komárom Kft. mind az öt dimenzióban, így az érzelmi közelség terén is felülmúlta a többi vizsgált céget. Ebben a szektorban alapjaiban hiányolták az érintettekkel folytatott kommunikációt a kutatás résztvevői, ebből következően pedig nem tartották kielégítőnek a vállalatok és érintettek közötti viszonyt sem.
Az IT és telekommunikáció szektorban a Magyar Telekom Nyrt. kapta a legmagasabb pontszámot ezen a területen. A telekommunikációs piac vizsgált szereplőivel kapcsolatban az érintettek arra hívták fel a figyelmet, hogy a vállalatok magyar kötődésű nevének és arculatának elvesztése az érzelmi távolság növekedésével jár együtt – mint például a Telenor esetében. A szektor egészével kapcsolatban az egyenrangúságra, partnerségre épülő kommunikáció hiányát fogalmazták meg problémaként. Az iparági szakértők példaként említették, hogy az ügyfélkapcsolatok kezelése terén a külföldi anyavállalatok és magyarországi leányvállalataik gyakorlata jelentősen eltér egymástól, a hazai viszonyokat sokkal rosszabbnak látták.
A bankok és biztosítók között az érintettek a CIB Bank Zrt.-t tartották a legjobbnak az Érzelmi közelség terén. A négy vizsgált iparág közül a pénzügyi vállalatok átlagos eredménye lett a leggyengébb ebben a dimenzióban. Az iparági szakértők elsősorban az egyenrangú kommunikáció hiányát azonosították problémaként. Véleményük szerint az aszimmetrikus viszonyok, a kiszolgáltatottság érzése egyértelműen negatív viszonyulást eredményez – a társadalom széleskörű pénzügyi képzése viszont hozzájárulhat a bizalmatlanság és az ellenérzések csökkenéséhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.