A vizsgált országokban mindössze 3,1 milliárd dollár értékben adtak el szervereket, ez közel 12 százalékos zuhanást jelent 2011 hasonló időszakához képest. Bár a társaság darabszámban is visszaesést regisztrált, az 557 ezres forgalom csak 3,8 százalékkal marad el a tavalyitól, ami azt jelzi, hogy a kereslet ezúttal is az olcsóbb készülékek irányába mozdult el.
A legnagyobb visszaesést Nyugat-Európában mérték, ahol már huzamosabb ideje jelentősen csökken a forgalom. Itt az értékesítés ezúttal bő 15 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, azonban még így is ez a térség adta a régió teljes forgalmának bő háromnegyedét, mintegy 2,37 milliárd dollárral.
A nyugati országok mellett – ha kisebb mértékben ugyan, de – ezúttal Afrikában és a Közel-Keleten is hanyatlást regisztráltak, amire több mint egy éve nem volt példa. Mindennek eredményeként az egyetlen olyan terület, ahol növekedést mutatnak az adatok, Kelet-Közép-Európa volt, a helyzet azonban itt sem túl kedvező. Régiónkban ugyanis a mintegy 400 millió dolláros piacméret bár 4 százalékos bővülést jelez egy év alatt, a gyarapodás kizárólag a dinamikusan növekvő orosz keresletnek köszönhető, a többi országban ismét hanyatló eladásokat mutatnak az adatok.
Magyarországon már tavaly is csökkent az értékesítés, 2011-ben az IDC adatai szerint hazánkban valamivel több, mint 70 millió dollár értékben adtak el szervereket, ez pedig nyolcadával marad el a 2010-estől, bővülésre pedig idén sincs reális kilátás. Az eladások visszaesését elsősorban a nagyobb szereplők sínylették meg: a piacvezető HP értékesítése 19,1, míg a második helyen álló IBM-é 17,8 százalékkal zuhant egy év alatt, így a két cég együttes részesedése 70 százalékról 65 százalék alá esett. Az elmúlt egy esztendő nyertese ezzel szemben a Dell lett, amely a vezető gyártók közül egyedüliként tudta növelni forgalmát, méghozzá több mint hat százalékkal, s ennek köszönhetően már a teljes piac közel hetedét ellenőrzi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.