A kínai TikTok közösségi médiaplatform kedden bejelentette, hogy több hónapig tartó tesztelés után hivatalosan is elindítja az e-kereskedelmi üzletágát az Egyesült Államokban, mivel a ByteDance, a szoftver fejlesztője igyekszik bevételt kovácsolni az alkalmazás sikeréből – írta a Reuters.
A TikTok egy sor új funkcióval bővül ki, hogy lehetővé tegye az online vásárlást az amerikaiak számára is, a tulajdonos pedig azt reméli, hogy ezzel megismételhetik az olyan nagy ázsiai platformok sikerét, mint a Shein vagy a Temu.
Az online áruház az alkalmazással több mint 150 millió amerikai felhasználót érne el, a platformon jelen lévő tartalomkészítőknek pedig lehetővé tenné, hogy termékeiket ezen keresztül árulják és népszerűsítsék.
A közösségimédia-vállalat emellett közölte, hogy a vásárlási szolgáltatást különböző harmadik féltől származó platformokon is elindítaná, például a Shopify, a Salesforce és a Zendesk alkalmazásain is.
A TikTok online piactere, amelyen a fejlesztők november óta dolgoztak az Egyesült Államokban, korábban már több ázsiai országban, többek között Thaiföldön, Vietnámban és Szingapúrban is elindult, nemrég pedig nyugaton is megjelent, Nagy-Britanniában.
A kínai alkalmazás amerikai bővülése azonban még nem jelenti azt, hogy az Egyesült Államok kormánya már nem akarja betiltani.
A TikTok és a tulajdonosa, a ByteDance ellen egy sor vizsgálat folyik, amelyek a vállalat adatkezelését és a kínai kormány befolyását vette célba, miközben a szolgáltatás használatát már több állami ügynökség dolgozóinak is megtiltották.
Miért akarják betiltani a TikTokot?Nemzetbiztonsági aggályok vagy csak egyszerű piacvédelem? Nemcsak a kínai TikTok használható manipulációra, az amerikai platformok is tág teret adnak erre. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.