Az AP Moller-Maersk logisztikai óriás a költségcsökkentés érdekében legalább tízezer munkahelyet szüntetne meg, hogy az újra beszűkülő teherszállítási környezetben is nyereséges tudjon maradni – írta a Bloomberg.
A személyzeti leépítés, amelyet az alacsonyabb áruszállítási díjak, a vállalatok közti verseny és az ágazat gyengeségei indokolnak, már egy ideje elindult, és eddig 6500 munkahelyet szüntettek meg. A Maersk pénteki nyilatkozata szerint ezzel a lépéssel 600 millió dollárt tud megtakarítani.
Ha megnézzük a rendelésállományunkat és a következő évekre vonatkozó előrejelzéseket, egyértelműen látszik, hogy egy visszafogott, bizonytalan környezetre kell berendezkednünk
– nyilatkozta Vincent Clerc vezérigazgató. A koppenhágai székhelyű vállalat emellett felülvizsgálja jövőre tervezett részvény-visszavásárlási programját is.
A konténerhajózási társaságok 2021-ben és 22-ben rekordnyereséget könyvelhettek el, miután a világjárvány idején hatalmas kereslet alakult ki a fogyasztási cikkekre, ami a korlátozott hajókínálattal párosulva felhajtotta a fuvardíjakat. Idén azonban a Maersk és társai meredek bevételcsökkenést tapasztaltak az ágazat kihűlése miatt.
2023-ban a globális gazdasági növekedés rengeteget veszített a lendületéből, és a vállalatok inkább a meglévő készleteket dolgozzák fel, ahelyett, hogy új árukat szállítanának Európába és az Egyesült Államokba, ráadásul a hajókból is túlkínálat alakult ki.
A Maersk harmadik negyedéves bevétele több mint 80 százalékkal, 1,88 milliárd dollárra csökkent, ami megfelelt az elemzői várakozásoknak. A vállalat előrejelzése szerint a globális konténerkereskedelem idén 2 százalékkal fog csökkenni, a negatív tendencia pedig valószínűleg jövőre is folytatódni fog.
Az iparág visszaesése mélyebb és hosszabb lesz, mint amire a piac számít, a Maersk csökkentett tőkekiadási tervei és a tervezett részvény-visszavásárlások felülvizsgálata is problémás
– figyelmeztettek a Goldman Sachs elemzői egy múlt havi kutatási jegyzetben, megismételve a vállalat részvényeinek eladására vonatkozó ajánlásukat.
Azonban a Maersk, amely a világ konténerforgalmának több mint egyhatodáért felelős, felkészült a nehezebb időkre, és sok nagy ügyfelével sikerült hosszú távú szerződéseket kötni, még akkor, amikor az árfolyamok magasabbak voltak. A dán vállalat emellett a szárazföldi konténerlogisztikára is összpontosít, ahol a haszonkulcsok hagyományosan magasabbak, mint a tengeren.
Átadta első „zöld” konténerszállító hajóját a MaerskA dán tengerhajózási óriásvállalat 2040-re tervezi, hogy szén-dioxid-semlegessé váljon. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.