Az Alibaba cégcsoport eladhatja a veszteséges Freshippo szupermarketlánc, a Sun Art Retail Group és az Intime bevásárlóközpont-üzemeltető vállalatát. A kínai e-kereskedelmi óriás tárgyalásokat folytat stratégiai és pénzügyi befektetőkkel az adásvételről – értesült a Reuters három forrásból. A Bloomberg pedig úgy tudja, hogy az Alibaba az InTime értékesítését is fontolgatja, és már több céget is megkeresett az ügyben.
Az Alibaba új vezetősége az alaptevékenységre összpontosít, ami nyilvánvalóan az e-kereskedelem. Több pénzt fektetnének a mesterséges intelligenciába, a felhőalapú számítástechnikába, valamint a tengerentúli terjeszkedésbe – magyarázta Jason Yu, a Kantar Worldpanel piackutató cég szakértője a Reutersnek.
Eddie Wu vezérigazgató novemberben határozta meg a vállalatcsoport új stratégiáját és új struktúráját. Elképzelése szerint egyes üzletágakat önállóbbá tesznek a piacon, és felmérést indítanak, hogy melyek lesznek a kulcsfontosságú, valamint a nem alapvető üzletágak.
Arról, hogy az Alibaba miért pont ezeket a vállalatokat értékesítheti, Yu elmondta, hogy ezek az offline üzletágak valóban hatalmas erőfeszítéseket és erőforrásokat igényelnek, és a cég nem tudta őket összehangolni a fő tevékenységével, az online kereskedelemmel.
Az Alibaba márciusban bejelentette, hogy a vállalatcsoportot hat egységre választja szét, amelyek többsége tőkebevonást vagy tőzsdei bevezetést igényel. A kínai cég szeptemberben benyújtotta a Cainiao logisztikai részlegének hongkongi tőzsdei bevezetési kérelmét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.