A ChatGPT mögött álló OpenAI vezérigazgatója, Sam Altman a Fortune 500 vállalatok – az Egyesült Államok ötszáz legnagyobb árbevételű nyilvános részvénytársaga – vezetőit látta vendégül San Franciscóban, New Yorkban és Londonban. A rendezvényeken Altman és az OpenAI vezetői a vállalati felhasználásra szánt mesterségesintelligencia-szolgáltatásokat mutatták be.
Altman és Brad Lightcap operatív igazgató az eseményeken lényegében termékbemutatót tartottak, ahol a résztvevőkkel ismertették a chatbot céges verzióját: a ChatGPT Enterprise például egyszerű kérésekből generál összetett szöveget, míg a szövegből videókat tud készíteni. Az OpenAI azt is leszögezte, hogy az ügyfelek adatait nem használják fel a nagy nyelvi modellek képzéséhez.
A startup vezetői szerint a pénzügy, az egészségügy és az energiaipar területén tevékenykedő vállalatok számos területen hasznosíthatják a technológiát, például a fordításban, a kapcsoltatásban és az ügyfélpanaszok kezelésében alkalmazhatják. Az OpenAI igyekszik diverzifikálni a bevételi forrásait, a források pedig elárulták a Reutersnek: a cég jó úton halad az idénre tervezett 1 milliárd dolláros bevételi cél elérése felé.
A közel másfél éve elindított ChatGPT villámgyorsan meghódította az internetet, mivel képes az emberi beszélgetés pontos utánzására, szöveget generál, képeket és videókat készít. Tud dalokat komponálni, recepteket, e-maileket szerkeszteni vagy fogalmakat tömören összefoglalni az interneten talált információk felhasználásával.
Mindez felkeltette a riválisok érdeklődését is, és jó néhány cég dobta piacra a saját megoldását, valamint a vállalatok azzal igyekeznek a hírekbe kerülni, illetve növelni az eladásokat, hogy termékeikbe MI-t építenek be. Így tett a Microsoft mellett Elon Musk, de van már orosz és kínai csetbot is. Így aztán érthető, hogy a Google igyekszik megelőzni riválisait, főleg az okostelefonok piacán.
Jaj az influenszereknek: az ő munkájukat is elveszi a mesterséges intelligenciaAz influenszereket már most is sokan hamisnak és felszínesnek tartják, s míg más ágazatokban az MI betörése nagy közfelháborodást és aggodalmat okozott még azok között is, akik nem érintettek a bevezetésükben, a marketing területén ez teljesen elmaradt. Az Instagramon nemrég több ezer influenszer indított kampányt, amelyben azt követelték az ilyen profiloktól, hogy tegyék nyilvánossá: ők nem igazi emberek. Ezt sok ilyen MI megtette, de ez nem csökkentette a népszerűségüket. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.