Az Unilever Magyarország szerdán bejelentette, hogy a kormány támogatásával egy új üzemet nyitna nyírbátori telephelyén, amelyben több népszerű szépségápolási márka termékeit, elsősorban dezodorokat gyártanának a hazai és a regionális piacra.
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza Magyarországra az Unilever:
a közeljövőben elindul hazánkban az Axe, Rexona és Dove márkájú aeroszolos dezodorok előállítása.
Az új üzem a vállalat nyírbátori telephelyén, a többek közt Domestos, Flóraszept, Szavo és OMO termékeket is előállító háztartásvegyipari gyár közvetlen szomszédságában épül fel.
A beruházás értéke közel 50 millió euró, amely a magyar állam 20 százalékos támogatásával valósul meg. Ezenfelül az önerőből finanszírozott gépsorok további 25 millióba fognak kerülni.
Vissza az irodába – élénkül a dezodorpiac
A járvány alatt otthon büdösödtünk, a korlátozások feloldása után viszont fellendült a dezodorok és az illatosítók piaca.
A beruházás elindítását Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Ács Tamás, az Unilever Magyarország ügyvezetője jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztériumban, Budapesten.
A közel száz munkahelyet létrehozó új üzemben három gyártósort állítanak munkába, így a létesítményben évente 150 millió palack dezodor készülhet.
Ezzel az Unilever globális hálózatában a nyírbátori egység lesz a negyedik legnagyobb kapacitású ilyen üzem. A tervek szerint a termelés 92 százaléka exportra kerül, így a hazai piac lefedése mellett innen szállítanak majd Csehországba, Romániába, Lengyelországba, Szlovákiába, Ukrajnába és Görögországba is.
Az építkezés idén ősszel indult el, a termelés pedig várhatóan 2026 első felében kezdődhet.
Büszkék vagyunk rá, hogy az Unilever egy magyarországi telephely mellett döntött a beruházás megvalósítására
– mondta az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatója. Szerinte Nyírbátor több okból is nagyszerű választás volt: a képzett munkaerő, a kedvező elhelyezkedés, az Unilever meglévő háztartásvegyipari gyára, valamint az itt elért, kiemelkedő üzleti eredmények, valamint jelentős tapasztalatok is kulcsfontosságúak lesznek az üzem sikerében.
A vártnál jobban alakult az Unilever második negyedéve
A brit vállalat közel nyolcszázalékos bevételnövekedésről adott számot, amelynek a hátterében a tetemes áremelések is helyet kaptak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.