A kínai technológiai óriás Alibaba eladja a Sun Art kiskereskedelmi csoport hipermarketlánc-beli több mint 70 százalékos részesedését a DCP Capital magántőke-társaságnak, mégpedig hatalmas árengedménnyel. A vállalat célja, hogy csökkentse portfólióját, megváljon a fizikai bolthálózataitól, hogy az internetes kereskedelemre összpontosíthasson.
A Sun Art több száz hipermarketet üzemeltet Kína-szerte, és olyan elosztó- és raktározási hálózattal rendelkezik, amely kiegészíti az Alibaba saját erőfeszítéseit a friss termékek terén.
Az Alibaba akár 1,6 milliárd dollár értékű hongkongi dollárt is kaphat a hipermarketlánc-beli részesedéséért, ami lényegesen kevesebb, mint az a 3,6 milliárd dollár, amit csak azért fizetett, hogy 2020-ban megduplázza részesedését a Sun Artban. A Sun Art manapság mintegy 3 milliárd dollárt ér annak ellenére, hogy piaci értéke az elmúlt évben több mint 80 százalékkal emelkedett – írja a Bloomberg.
A vállalatcsoport a tranzakciót jó lehetőségnek tartja arra, hogy „pénzzé tegye a nem alapvető eszközeit”, amelyet az alaptevékenységek fejlesztésére és a részvényesi hozam növelésére használhat fel.
Az Alibaba decemberben jelentette be, hogy eladja az Intime kiskereskedelmi csoport bolti üzletágát a Youngor Fashionnek mintegy 1 milliárd dollárért, ami körülbelül 1,3 milliárd dollár veszteséget jelent a befektetéseihez képest.
Az ünnepi szezonban végrehajtott tranzakciók sorába tartozott egy 4 milliárd dolláros közös vállalat létrehozása is az E-Mart dél-koreai online kereskedelmi platformjával, a Gmarkettel.
„A közelmúltban történt, nem alapvető eszközök eladása azt jelzi, hogy az Alibaba egyértelműen a technológiára, az e-kereskedelemre és a mesterséges intelligenciára összpontosít” Catherine Lim szerint. Az Alibaba e-kereskedelmi fókusza és a tőkebevonásra való törekedése miatt a Bloomberg elemzője további mozgásokat vár a vállalatcsoportban.
Az Alibaba cégcsoport az év elején döntött arról, hogy eladja a veszteséges Freshippo szupermarketlánc, a Sun Art kiskereskedelmi csoport és az Intime bevásárlóközpont-üzemeltető vállalatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.