BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hétfőtől óriási változás lesz az MVM és az E.ON ügyfélszolgálatán

Újra teljes körű, ám az eddigitől több pontban is eltérő ügyintézést kínál ügyfeleinek MVM. Az MVM részletesen tájékoztatta lapunkat, mi lesz másként és miért.

Kéthetes intenzív migrációs időszakot követően lezárult a hazai energetikai szektorban eddig példa nélküli informatikai átállás, ezzel 2024. július 15-én, hétfő reggel 8 órától minden ügyfélnek megnyílik a teljes körű ügyintézés lehetősége – közölte az MVM.

MVM
Hatalmas informatikai fejlesztést hajtott végre az MVM / Fotó: Katona Tibor

Felduzzadt az MVM lakossági ügyfeleinek tábora

Az E.ON-tól az MVM-hez érkezett közel 2,5 millió ügyfél egyetemes villamosenergia-szolgáltatási szerződése változatlan tartalommal érvényben marad. Ugyanakkor az ügyintézéshez a jövőben új felhasználói azonosító kell. Ezek az azonosítók már szerepelni fognak az MVM első, 2024. július végén kibocsátott számláin, illetve az MVM telefonos ügyfélszolgálatának főmenü 4-es pontjában is lekérdezhetők, a korábbi E.ON-számlákon szereplő azonosítók megadásával.

Frissíteni kell az appot

2024. július 15-étől újra teljes körűen használható az MVM online ügyfélszolgálata és a számos új fejlesztést tartalmazó MVM Next nevű mobilapplikációja is, de a legújabb funkciók eléréséhez frissíteni kell az appot. Ezzel az ügyfelek országszerte egy helyen intézhetik energiaügyeiket. Azon ügyfelek számára, akik földgázfelhasználóként már regisztráltak az online ügyfélszolgálatra vagy applikációba, automatikusan megjelenik az áramos felhasználási helyük is, amennyiben személyes adataik azonosak áram- és gázszerződéseiken. A regisztrációval még nem rendelkező ügyfelek néhány kattintással, egyszerűen tudnak regisztrálni a korábbi E.ON-os számlájukon szereplő adatokkal.

A korábbi E.ON ügyfélszolgálatok új helyre kerülnek az MVM-nél

Az E.ON-tól érkezett ügyfelek személyes ügyintézési lehetősége jelentősen kibővült, hiszen az MVM országszerte több mint 200 helyen elérhető személyes ügyfélszolgálati pontjain, így egy helyen lehet elintézni az egyetemes áram- és akár a földgázszolgáltatáshoz kapcsolódó ügyeket. A korábbi E.ON ügyfélszolgálati irodák helyett azonban az MVM Next túlnyomó többségben új helyszíneken kínálja a személyes ügyintézést.

Figyelni kell a számlán a villanykapcsolót!

2024. július 15. reggel 8 órától a mérők töltése normál üzletmenet szerint történik, ugyanakkor az E.ON-tól érkezett ügyfeleknek új kártyát kell igényelniük a megszokott töltőpontokon: a térítésmentesen kapott kártyával akár online is tölthetik mérőjüket. Az Elmű-ÉMÁSZ-tól korábban érkezett ügyfelek – akiknek néhány hónapja villanykapcsoló ábra szerepel a számláján – az eddigi pontoktól eltérő helyszíneken is tölthetik mérőjüket. A vármegyénkénti és országos feltöltő pontok listája a társaság oldalán érhetők el. 

Azon előre fizetős mérős ügyfeleknek, akik az informatikai átállás alatt feltöltőkódot igényeltek, az MVM utólag, egyben állítja ki a feltöltés ellenértékét tartalmazó számlát.

A Smart EFM mérővel rendelkező ügyfeleknek 2024 július 17-én 8:00-ig kell gondoskodniuk az átállás alatt térítés nélkül elfogyasztott mennyiség visszatöltéséről, és meg kell vásárolniuk a következő időszakra szükséges mennyiséget is. Enélkül a mérő automatikusan lekapcsolhat.

Késhetnek a számlák

Az MVM Next júliusi áramszámlája az átállás miatt egyes ügyfelekhez megszokottnál később érkezhet, így ezen számlák fizetési határideje is eltérhet a korábbiaktól. Augusztustól már az új rendszeren beállított feltételek szerint készülnek a számlák, amelyek fizetési határideje néhány nappal eltérhet a korábbiakban megszokottaktól. 2024. július 1-jétől új elérhetőségeken lehet áramügyekben az MVM Nexthez fordulni.  

Az E.ON-nál a versenypiaci vevők maradtak

A változással kapcsolatban az E.ON is kiadott közleményt. Eszerint az E.ON Hungária csoport a most lezárult egyetemes szolgáltatóváltás után is változatlanul üzemelteti és fejleszti áram- és gázhálózatait. A változás kizárólag az egyetemes szolgáltatást érinti, a csoport több millió áram- és gázhálózati ügyfelének, valamint versenypiaci ügyfelének kiszolgálása folyamatos. A cégcsoport – mint hangsúlyozza – meghatározó szereplője a versenypiaci áram- és gázértékesítési piacnak, lakossági napelemes rendszerek telepítésében pedig piacvezető. Ezt a társaságot is megújult elérhetőségeken kereshetik az ügyfelek az E.ON-t áram- és gázhálózattal kapcsolatos ügyekben.

Két éve csaptak egymás tenyerébe

Az E.ON Hungária csoport 2022 áprilisában adta el az egyetemes energiaszolgáltatást nyújtó leányvállalatát, az E.ON Áramszolgáltató Kft.-t az MVM csoportnak. A kft. 2024. június 30-án jogilag is beolvadt az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-be.

A lépés az E.ON érintett ügyfelei számára azt jelenti, hogy a jövőben az MVM csoportnak fizetik számláikat, miközben az energiahálózat üzemeltetője és fenntartója továbbra is az E.ON Hungária csoport. Az E.ON

  • az Észak- és Dél-Dunántúl,
  • Pest vármegye és Budapest áramhálózatát,
  • valamint a Dunántúl hat vármegyéjének gázhálózatát

üzemelteti és fejleszti.

A csoport változatlan feltételekkel ad el áramot és gázt a vállalkozásoknak. Az ország egész ország területén telepít lakossági és üzleti ügyfeleknek

  • napelemes rendszereket,
  • hőszivattyúkat,
  • hűtő-fűtő okosklímákat
  • és nyújt költséghatékony energetikai szolgáltatásokat.

A személyes ügyintézés 2024. július 1-jén számos esetben megváltozik. Az E.ON ügyfélszolgálati irodákban hálózati, műszaki ügyeket, egyedi igényeket intézhetnek az ügyfelek. A mérőórák éves személyes leolvasását továbbra is az E.ON leolvasói végzik a Dunántúlon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.