A Lego hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben: Niels B. Christiansen vezérigazgató (aki 2017 óta vezeti a céget) elmondta, hogy 2023-ban a Lego bevétele akkor is képes volt 8 milliárd dollárra bővülni, amikor a játékipar teljes egészében stagnált. Az évek alatt lehagyták a japán videójáték-konglomerátumot, a Bandai Namcót, valamint az olyan amerikai játék- és szórakoztatóipari nagyvállalatokat, mint a Hasbro és a Mattel. A terjeszkedésnek viszont ára van, ami nem más, mint a környezetvédelem – jelenleg ez a Lego legégetőbb kérdése, hogy hogyan teheti zöldebbé a gyártást a termelékenység csökkenése nélkül.
A brit Plymouth Egyetem környezettudósainak kutatása szerint a legókockák óceánokban való lebomlása akár 100-1300 évig is eltarthat. A strapabírósságukra jó példa, hogy 1997-ben egy teherszállító hajóról az óceánba veszett készletek két évtizeddel később sértetlenül kerültek elő az Egyesült Királyság partjainál. Ezt pedig egyelőre nem a legkörnyezetvédőbb módon tudja elérni a cég, viszont 2021-ben kísérletezni kezdett újrahasznosított műanyag palackokból készült prototípus kockákkal, amivel végül 2023-ban felhagytak, mivel nem sikerült elérni a kívánt hatást.
A Lego 2021-ben kezdett el kísérletezni egy új olajmentes, újrahasznosított műanyag palackokból készült kockák gyártásával, viszont a prototípus előállítása magasabb szén-dioxid-kibocsátást eredményezett. A cég az ABS műanyagból származó szénlábnyomot és olajfelhasználást szerette volna csökkenteni az új anyag felhasználásával, ami puhább volt az ABS-nél, ezért további hozzávalók voltak szükségesek a hasonló biztonság és tartósság eléréséhez. A játékgyártó cég most arra törekszik, hogy az ABS minden egyes összetevőjét fenntarthatóbbá tegye azáltal, hogy fokozatosan több bioalapú és újrahasznosított anyagot épít be.
Azonban egyre több kutatás mutatja, hogy a hosszú élettartamú műanyagok által okozott szennyezés – melyek apró mikroműanyagokká bomlanak le ahelyett, hogy teljesen lebomlanának – szinte minden ökoszisztémába bejut a Földön. Christiansen szerint a Lego új anyagokba fektetett be, és reméli, hogy sok termékét olajmentes alternatívákkal helyettesíti. A vezérigazgató szerint 2032-re elérik a kitűzött környezetvédelmi célokat.
A cég a tartósságot tartja szem előtt, mivel minden korosztály intenzíven használja játékait. A legkelendőbbek között vannak az olyan témák, mint a Lego City és a Ninjago, valamint a nagy együttműködések, mint a Star Wars és a Harry Potter. A Lego azonban messze túlmutat a kockákon és minifigurákon: számos filmet, tévéműsort, videójátékot és mobilalkalmazást adott ki az évek során. A cég szerint a legnagyobb növekedést a digitális játékok terén, azon belül is a videójátékok piacán tudják elérni. Már több sikeres együttműködést is lebonyolítottak
A kutatások azt mutatják, hogy a gyerekek pszichológiai és fejlődési előnyöket tapasztalnak a játék során, de a felnőttek is profitálnak belőle, és ez a munkahelyeken is érvényes, ahol a játékosság növelheti a kreativitást, javíthatja a csapatmunkát és csökkentheti a hiányzásokat.
Niels B. Christiansen vezérigazgató a BBC-nek elmondta, hogy a Lego sikerének titka kezdetektől fogva a kreativitásban rejlik. Pontosabban a gyermekek és felnőttek kreativitásában, ugyanis a legókockák lehetővé teszik, hogy bármit megalkothassunk, amit csak elképzelünk. Ehhez hozzátartozik az is, hogy minél jobban digitalizálódik a világ, annál nehezebb lekötni fizikai szórakozással a gyermekeket,
a Lego lehetővé teszi a kreativitás, a társas jólét, a kapcsolatok és a problémamegoldás terén való fejlődést.
„Természetesen ott akarunk lenni, ahol a gyerekek vannak, és relevánsak akarunk maradni számukra. Tudjuk, hogy a gyerekek sokat vannak képernyő előtt, és egyedülálló helyzetben vagyunk ahhoz, hogy áthidaljuk ezt a szakadékot. Ezt hibrid játéknak nevezzük” – mondta a vezérigazgató. Ezzel jól leírta, hogy a Lego a klasszikus szettek mellett az összes videójátékában, mozifilmjében és sorozatában a kreativitást és az építés lehetőségeit hangsúlyozta ki.
Christiansen szerint ahogy az életben is, úgy a munkában is fontos szerepet játszik a kreativitás és a játékosság. Elmondta, hogy az ő világukban nem lehet pusztán üzleti szempontból döntéseket hozni, ugyanolyan hangsúlyt kell fektetni az új ötletekre is, és nem lehet a céget kreatív emberek nélkül működtetni. Záró gondolatként csak annyit mondott: „ha nem vagy kreatív, elfelejtheted a termelékenységet” – ezzel pedig jól összefoglalta a Lego történelmét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.