A Magyar Nemzeti Bank 2005-ben indította útjára a „magyarok szerepe a világ műszaki-tudományos fejlődésében” elnevezésű emlékérme-sorozatát.
A sorozatban eddig megjelent emlékérem az első magyar postaautó 100 éves jubileumáról (2005, Csonka János), a Ford T-modellről (2006, Galamb József, Farkas Jenő), az első sikeres magyar repülőgépről, a Libelle-ről (2007, Adorján János) és a telefonhírmondóról (2008, Puskás Tivadar). A mostani érmével a sorozat öttagúra bővült.
A Bánki-érme előlapján a kötelező érmeképi elemek (1000 forint értékjelzés, Magyar Köztársaság felirat, BP. verdejegy és a 2009-es verési évszám) mellett a Bánki-féle vízturbina stilizált ábrázolása található. A hátlapon Bánki Donát portréja, valamint a „Bánki Donát”, az „1859-1922”, az „a Bánki-féle vízturbina feltalálója” feliratok láthatók. A jobb alsó sarokban Bitó Balázs tervezőművész mesterjegye található.
Az emlékérme négyzet alakú, 75 százalék réz és 25 százalék nikkel ötvözetéből készült, súlya 14 gramm, szélessége 28,43 mm, széle sima. Az emlékpénzből 20 000 darab készül, ebből 10 000 ún. proof technikával.
Az érme megvásárolható a Magyar Pénzverő érmeboltjában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.