Ha nem is azonnal, de háromnapos késéssel mégis reagált Karácsony Gergely kabinetfőnöke a Világgazdaság cikkére, amelyben a budapesti busz-, villamos és trolijáratok ritkításában betöltött szerepéről írtunk.
Ebben az ügy hátterét ismerő forrásokra hivatkozva arról számoltunk be, hogy bár a fővárosi vezetés úgy állította be, mintha a botrányba fulladt járatcsökkentési döntés kizárólag a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) felelőssége lenne, voltaképpen az ötlet és a koncepció elfogadása a főpolgármester közvetlen környezetéből származhatott. Nem mástól, mint Balogh Samutól, aki a Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes 2020-as lemondását követően a BKK tényleges felügyeletét gyakorolja.
A Világgazdaságnak név nélkül nyilatkozó informátorok azt állították, hogy a menetrend módosítása a főpolgármester kabinetfőnökének nagy sztorija volt, amelynek végrehajtása aztán a BKK-ra hárult. De Balogh Samu nem pusztán „várostervezői” szemüvegen keresztül tekintett a járatritkításokra, hanem politikai haszonszerzés lehetőségét látta benne. "Az önkormányzati kampányban egy kerületi szívességkeretet akart létrehozni, amiből aztán ki lehet szórni járatbővítéseket és pluszteljesítményt, ezzel segítve a kerületek kampányát. Cserében pedig Karácsony Gergely támogatását lehetett volna kérni a népszerűbb polgármesterektől. Innen jött az egész" – fogalmazott egyik forrásunk.
Cikkünk megjelenése előtt kerestük Balogh Samut és a főpolgármesteri hivatalt is. Végül mindössze azt a választ kaptunk, hogy a téma aktualitását vesztette, mivel Karácsony Gergely főpolgármester utasítására a BKK a visszaállította a korábbi menetrendet.
Múlt csütörtökön viszont Balogh Samu volt az egyik vendége az ATV Egyenes beszéd című műsorának. Őt az újságíró, Szöllősi Györgyi alapvetően a Budapest-bérletről kérdezte, de szóba hozta a járatritkítások ügyét is (az alábbi videón 6 perc 10 másodperctől) és megkérdezte a főpolgármester kabinetfőnökétől, hogy ő találta-e ki a járatritkítást. Balogh Samu azt mondta, hogy nem ő volt és arról kezdett beszélni, hogy a BKK nagyon megalapozott szakmai munkát végez és hogy "az ilyen javaslatok a BKK szakmai műhelyében készülnek. Majd úgy folytatta, hogy
azt hiszem, ezen már túl vagyunk, most már arról beszélhetünk, hogyan fejlesztünk.
A riporter azonban nem érte be ezzel és újból megkérdezte tőle, hogy akkor nem ő találta-e ki a járatritkítást, hiszen a Világgazdaság cikke azt is állítja, hogy ő "kézivezérli a BKK-t". Balogh Samu úgy reagált, hogy nem tudja, ki inszinuálta a cikket és ez teljességgel nem igaz,
de a lényeg, hogy megyünk tovább.
Szöllősi György ezek után azt kérdezte, hogy a kabinetfőnök mikor ismerte meg a koncepciót a járatritkításról és mit mondott rá. Erre már csak részben válaszolt azt hangsúlyozva, hogy azzal fogadták a terveket, hogy összességében jó irány, hogy több szolgáltatást nyújtsanak a budapestieknek. (Ezzel lényegében elismerte, hogy a városháza igenis tisztában volt előzetesen már a készülő járatritkítással.)
Szerinte történtek problémák a bevezetéssel kapcsolatban, de azt gondolja, hogy
ezen már túl vagyunk és a lényeg az, hogy léphetünk előre tovább.
Balogh Samu valamiért szükségét érezte, hogy kifejezze csalódottságát, amiért naivan azt gondolták, lehet értelmesen párbeszédet folytatni a budapesti közösségi közlekedésről. Amikor a műsorvezető emlékeztette rá, hogy a főváros senkivel nem folytatott párbeszédet, hiszen a semmiből vezették be a járatritkításokat, a főpolgármester kabinetfőnöke ezt azzal ütötte el, hogy
ezen túl vagyunk és a lényeg, hogy arról tudunk beszélni, hogyan fejlesszük a főváros közlekedését és erre érdemes koncentrálni.
Ezzel ért véget a rövid interjú. Aki pedig teljes egészében érdeklődik a járatritkítás botránya iránt, annak az alábbi cikket ajánljuk.
Színfalak mögött: semmi nem úgy volt, ahogy Karácsony Gergelyék mondták – a BKK csak bűnbak, a főpolgármester embere állhat a háttérbenMinden jel szerint pusztán szemfényvesztés volt, amit Budapest vezetése a végül visszavont új menetrend kapcsán előadott. Az igazi felelős ugyanis nem a BKK, hanem Karácsony Gergely legfőbb bizalmasa lehetett, aki a főpolgármester kampányát akarta segíteni úgy, hogy közben utasok tömegeinek közlekedésével zsonglőrködött. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.