Már több mint 40 ezer kilométer hosszú Kína nagy sebességű vasútjainak hálózata. Ez ötször hosszabb, mint a teljes magyarországi hálózat, majdnem olyan hosszú, mint az Egyenlítő, és a világ összes nagy sebességű vasúthálózatának a 70 százalékát teszi ki. A távol-keleti ország azon dolgozik, hogy az összes nagyvárosába el lehessen jutni nagy sebességű vonattal – számolt be a China Daily.
A hálózat egyelőre próbaüzemben működő szakasza a Peking és Hongkong közötti vonal Ancsing és Csucsiang közötti része.
A vonat itt akár 350 kilométeres óránkénti sebességgel is haladhat.
A pályán az első üzemi napján még öt vonatpár közlekedett, január 10. óta már napi 24 pár. A Peking–Hongkong nagy sebességű vasutat Kína tervezett észak–dél irányú közlekedési artériája részének tekintik. Az új szakasszal az ország teljes vasúthálózata több mint 150 ezer kilométeresre bővül.
Kína nagy sebességű vasúthálózatán 2019-ben napi mintegy 6,5 millióan utaztak, míg 2008-ban még csak 350 ezren. Az országban tavaly 3,58 milliárd tonna árut szállítottak vasúton, 920 millió tonnával többet, mint 2016-ban. A lap idézi Li Hsziao-peng közlekedési minisztert, aki korábban azt mondta, hogy
az ország vasúthálózata már eléri a 200 ezernél nagyobb lélekszámú városok 99 százalékát, és nagy sebességű vasút vezet az 1 millió fősnél nagyobb városok 95 százalékába.
A Kínai Állami Vasúti Csoport az év elején jelezte, hogy az országban 2035-ig összesen 70 ezer kilométernyi nagy sebességű vasútvonalat építenek, ezzel már elérhető az összes 500 ezernél nagyobb lélekszámú terület.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.