A memóriacsipeket gyártó dél-koreai cég, az SK Hynix öt év alatt csaknem 11 milliárd dollárt fektet be a Cshongdzsuban lévő gyárának fejlesztésébe – írja a Nikkei Asia.
Az 1983-ban alapított távol-keleti vállalat a több mint 850 ezer lakosú nagyvárosban, Cshongdzsuban található üzemét 60 ezer négyzetméterrel fogja bővíteni.
Az építkezés októberben kezdődik, és a tervek szerint 2025-ben fejeződik be.
Az ázsiai cég korábban új gyár építésében gondolkodott, azonban a tervezett projekt az új földterület vásárlása, valamint a víz- és elektromos infrastruktúra kiépítése miatt túl drágának bizonyult, és inkább leállították az építkezést.
Az SK Hynix elsősorban okostelefonokhoz, táblagépekhez, számítógépekhez és laptopokhoz gyárt memóriacsipeket, azonban az elmúlt hónapokban csökkentek a kínai okostelefon-eladások, és az emberek kevesebb táblagépet, laptopot és számítógépet vásárolnak.
A dél-koreai cég vezetői hosszabb távban gondolkodnak, és a bizonytalanságok ellenére is úgy döntöttek, hogy a piac várható fellendülése előtt beruháznak az üzem bővítésébe. A Nikkei Asia szerint ez egyébként előnyt jelenthet a távol-keleti vállalatnak, amikor a csipek gyártásához szükséges berendezések megvételéről folytatnak majd tárgyalásokat.
Az SK Hynix Dél-Koreában és Kínában két-két gyárat üzemeltet.
Az amerikai–kínai feszültségek azonban akadályokat gördítettek a fejlett technológiába történő kínai beruházások elé, néhány napja az amerikai kormányzat felszólította a nagy csipgyártó vállalatokat, hogy a legfejlettebb, a mesterséges intelligenciához is használható félvezetőket ne exportálják Kínába.
Washington ezzel akarja elkerülni, hogy Peking katonai célokra használja fel az amerikai technológiát. Ezért az ázsiai cég közép- és hosszú távon a dél-koreai kapacitás bővítésére törekszik, miközben más gyártók (TSMC, Micron, Intel, Samsung) is Európában, az Egyesült Államokban, Japánban, Szingapúrban és más ázsiai országokban hoznak létre új üzemeket, illetve a meglévőket bővítik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.