A hitelintézetek persze nem teljesen önzetlenül mondanak le díj- és jutalékbevételeik egy részéről, illetve tartanak fenn a prémium kliensek kiszolgálásához szükséges apparátust. Egy jól működő üzletág elindítása után ugyanis jelentősen – és stabilan – megnövekedhet a banknál elhelyezett forrásállomány, és a pénzügyeiket az átlagnál jóval aktívabban menedzselő ügyfelek potenciális igénylőként kezelhetők a hiteloldali, jövedelmezőbb szolgáltatásoknál is.
A prémium szolgáltatások ugyanakkor nehezen mérhetők a privát banki üzletágakéhoz: mind a kezelt portfólió mérete, mind a tanácsadás módja és persze az ára jelentősen eltér a leggazdagabb ügyfeleknél megszokotthoz képest.
A rendelkezésre álló statisztikák szerint óriási növekedés előtt állhat ez az ügyfélréteg. A GFK által nemrég közzétett, a megtakarítások alakulását vizsgáló kutatás szerint például a magyar háztartásoknak mindössze nyolc százaléka rendelkezik ötezer euró feletti pénzügyi megtakarítással, ez jóval elmarad az európai átlagtól. A jegybank adatai szerint ugyanakkor a hazai háztartások már csaknem 3600 milliárd forintot tartottak értékpapírokban 2010 első negyedének végén – ennek több mint a fele befektetési jegy volt –, ami a szofisztikáltabb megtakarítások térnyerésére enged következtetni.
A prémium banki üzletág felállítását mindenesetre hasonló indokokkal magyarázzák a szereplők. Az OTP Banknál közöltek szerint a hazai piaci fejlődés jelenlegi stádiumában a privát bank és a „normál” lakossági ügyfélszegmens között már érzékelhető méreteket öltött egy speciális ügyfélcsoport, amelynek ugyan még nincsenek olyan szofisztikált igényei, mint a privát banki klienseknek, viszont a retail kiszolgálásnál többet kívánnak. Mivel ez az ügyfélkör a jövőben komoly növekedési potenciált hordoz, a hazai szolgáltatók egyre inkább törekednek erre a szegmensre szabott kiszolgálási modellel és értékajánlattal megjelenni – mutattak rá a hitelintézetnél.
Devics Éva, a prémium banki szolgáltatással pont a napokban megjelenő Raiffeisen Bank lakossági megtakarítási vezetője szerint a válsággal egy időben olyannyira felerősödött a magasabb jövedelemmel rendelkező ügyfelek bankokkal szemben elvárása, hogy mára külön ügyfélkörnek tekinthetők. A prémium ügyfelek – tette hozzá – anyagi lehetőségüknek, továbbá a gazdasági összefüggések és a banki szolgáltatások mélyebb ismeretének köszönhetően egyedi problémamegoldást, gyakori személyes konzultációt, valamint kényelmi szolgáltatásokat igényelnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.