Sajtóhírek szerint külön tanácsadócéggel figyeltette dolgozóinak Facebook-tevékenységét a Tesla, amikor a vállalat néhány dolgozója szakszervezet létrehozását kezdeményezte az önvezető autókat gyártó vállalat kaliforniai gyárában.
A CNBC a birtokába jutott számlák és egyéb dokumentumok alapján arról ír, hogy Elon Musk cége az MWW PR nevű PR-cégnek fizetett 217 és 2018 között, hogy munkavállalói kommunikációját monitorozza a közösségi médiaplatformon. A dolgozók online felületen folytatott interakciói közül – a szakszervezeti szerveződés mellett – főként az igazságtalannak vélt munkaügyi esetekről és egy bizonyos szexuális zaklatási perről folyó beszélgetéseket követte kiemelt figyelemmel.
A lap megkeresésére a Tesla nem reagált, a PR ügynökség pedig közleményben azzal kommentálta az ügyet, hogy egy átfogó munkavállalói kommunikációs megbízás keretében adtak tanácsokat a Teslának 2017-2018 között, a vállalat gyors növekedésének időszakában.
Megjegyezték, egy adott márka megítélésének és az előtte álló kihívások megértéséhez bevett gyakorlatnak számít az adott vállalatról szóló sajtómegjelenések és a nyilvános platformokon megjelenő vélemények áttekintése.
Hogy a Tesla-vezér nem bánik kesztyűs kézzel a beosztottaival, azt az elmúlt napok híradásai is jól tükrözik. Elon Musk a héten előbb e-mailben parancsolta vissza az irodába az alkalmazottakat, csütörtökön pedig már arról írt a cég vezetőinek, hogy akár a dolgozók 10 százalékát is elbocsáthatják a világszerte mintegy 100 ezer embert foglalkoztató villanyautó-gyártótól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.