A Fanta botrány 2024-ben robbant ki Magyarországon, amikor kiderült, hogy a magyarországi forgalmazású Fanta üdítőben kevesebb narancs van, mint a Nyugat-Európában kapható változatban. A magyarországi forgalmazású Fanta csak 5 százaléknyi sűrítményből származó narancsot tartalmaz, Görögországban viszont 20 százalékos az arány, és más országokban is nagyobb, mint nálunk. A magyar Fanta ráadásul 2017-ben még 6 százalék narancslevet tartalmazott. A felfedezés rávilágított a kettős élelmiszer-minőség problémájára. A kettős élelmiszer-minőség olyan jelenség, amikor azonos márkájú termékek eltérő minőségben és összetevőkkel kerülnek forgalomba különböző régiókban. A 2017-es vizsgálatok során számos magyar és osztrák terméknél találtak jelentős eltéréseket, például a Manner édességeknél és a Coca-Colánál. Az európai hatóságok, így az Európai Bizottság is, az utóbbi években vizsgálták a kérdést, de a jelentések szerint nem találtak bizonyítékot a minőségi különbségekre. A Fanta Botrány lényege, hogy a magyar fogyasztók észlelték, hogy a Magyarországon kapható Fanta üdítőben kevesebb narancs van, mint a külföldön kapható Fantában. A Coca-Cola a helyi ízpreferenciákra hivatkozott, míg Lázár János építési és közlekedési miniszter bírálta a NÉBIH-et és az élelmiszer-minőség szabályozását. Lázár János szerint az állami hivatal nem megfelelően védi a fogyasztókat, és szükség van a törvények szigorítására, valamint a kereskedelmi szereplők ellenőrzésére. Lázár János többször is élesen kirohant a magyar boltokban kapható Fanta üdítőitalok ellen. Lázár közösségi oldalán kifejtette, hogy a magyar élelmiszerpiacot „szemétdombnak” tekintik, és sürgeti az élelmiszerek minőségének szigorúbb ellenőrzését. Említette, hogy a nagy kereskedelmi láncok, mint a SPAR, Lidl és Aldi, dominálnak a piacon, ami kiszolgáltatottá teszi a fogyasztókat. A botrány rávilágít az élelmiszerek minőség-ellenőrzésének és szabályozásának fontosságára, valamint a nemzetközi és helyi gyakorlatok közötti eltérések problémájára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.