A Fekete péntek (Black Friday) a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült
Államokban. Világszerte a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelzi. Magyarországon 2014
óta van jelen, és népszerűsége évről évre nő. A magyar vásárlók 80-90%-ban online
vásárolnak ezen a napon, mivel kényelmesebb elkerülni az üzletek zsúfoltságát, még akkor is,
ha a termék kiszállítása napokat vesz igénybe. Az elektronikai cikkek és játékok a
legkeresettebbek, ezeket akciózzák a legnagyobb mértékben. A városokban azonban még
mindig megszokott látvány a nagy akciókkal nyitó üzletek előtt órák hosszat várakozó tömeg.
A vásárlók ilyenkor lerohanják a boltokat, és azonnal megkaparintják a legvonzóbb
termékeket, amelyekből gyakran csak néhány darab áll rendelkezésre. Ez időnként
baleseteket is okoz: 2008-ban például egy New York-i Walmartban halálra tapostak egy
alkalmazottat a nyitásra várakozók. A Fekete Péntek hagyományosan a karácsonyi
ajándékokat vásárlókat célozza meg, de sokan vásárolnak azért is, hogy az akciós termékeket
később, drágábban eladják. Magyarországon népszerűségét jól mutatja, hogy 2017-ben a
„black friday” volt a legfelkapottabb keresés, 2018-ban pedig a top 5-ben szerepelt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.