A hangalapú adathalászat, más néven vishing (csalárd telefonhívás), a telefonos adathalászat (gyakran VoIP-telefonálás) egy formája, amely során a támadók telefonhívásokkal próbálnak érzékeny információkat kicsalni áldozataiktól. A „vishing” szó az angol voice és phishing, vagyis hang és adathalászat szavak kombinációjából származik. A vishing során a csalók gyakran megbízható szervezetek, például bankok, hatóságok vagy közüzemi szolgáltatók munkatársainak adják ki magukat. Az ilyen csalárd telefonhívások célja az áldozatok személyes adatainak, banki adatainak, jelszavainak a megszerzése. A vishing támadások komoly gazdasági károkat okozhatnak, mivel a megszerzett információkat a támadók pénzügyi csalásokra, számlák kiürítésére vagy további bűncselekmények elkövetésére használhatják fel. A vállalatok esetében ezek a támadások jelentős pénzügyi veszteségeket, reputációs károkat és ügyfélbizalom csökkenést eredményezhetnek. A védekezés első lépése a tudatosság növelése. Fontos tudni, hogy soha nem szabad megadni személyes vagy pénzügyi adatokat telefonon keresztül, különösen akkor, ha a hívás váratlanul érkezik, vagy sürgető hangneme van.
Az Országos Rendőr-főkapitányság, a Magyar Bankszövetség, a Magyar Nemzeti Bank, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézet és az Igazságügyi Minisztérium összefogásában megszületett „KiberPajzs” elnevezésű projekt honlapján (kiberpajzs.hu) – a pénzügyi tudatosság fejlesztése és a kiberbiztonsági kockázat visszaszorítása érdekében – a témához kapcsolódóan további információk találhatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.