Bár sok tulajdonos a közelgő gazdasági válságtól való félelem miatt behúzza a féket, a kritikus időszakban a költséghatékony megoldások, a folyamatok kézben tartása, a pénzügyi átláthatóság és a munkatársak megbecsülése erősebbé teheti a cégeket a konkurenciával szemben.
Gál Kristóf vállalkozásfejlesztő szakember, a Klikkmarketing alapítója szerint a dráguló energiaárak és a munkavállalók növekvő bérigénye miatt minden korábbinál okosabb döntéseket kell hozniuk a vezetőknek, de ez nem azt jelenti, hogy vegyenek vissza a tempóból, és csökkentsék a kiadásaikat. Példaként említette, hogy
az egyik legnagyobb hiba, ha valaki visszavágja a marketingköltségeit.
„Fontos, hogy a kialakult környezetben a meglévő vevőkkel és ügyfelekkel többet kell foglalkozni. Új embereket békeidőben is nehezebb és egyben a legdrágább meggyőzni” – magyarázta. Hozzátette, a közeljövő nagy nyertesei a sokat és jól kommunikáló cégek lehetnek, amelyek bölcsen pozicionálnak, tehát nem a teljes társadalmat akarják megszólítani a termékeikkel.
Gál Kristóf lényegesnek nevezte az árképzést is, mondván,
rossz üzletpolitika, ha valaki a vevők elvesztésétől való félelem miatt nem emeli az árait, még akkor sem, ha a növekvő költségek ezt indokolnák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.