Erőteljesen indult a lakásbiztosítási kampány, amelynek keretében márciusban, az éves forduló mellett plusz egy alkalommal válthatnak lakásbiztosítást a lakóingatlan-tulajdonosok és -bérlők – számolt be róla saját adatai alapján a Netrisk.
„A kampány első napjaiban két és félszer többen kalkuláltak, és háromszor annyian váltottak biztosítót, mint tavaly. A lakásbiztosítási piac minden szereplője alaposan felkészült a kampányra, a biztosítók például extra kedvezményeket és ajándékfedezeteket is nyújtanak. Számítottunk rá, hogy a legelső, tavalyi kampányt követően idén még tudatosabbak, még aktívabbak lesznek az ügyfelek. Ez köszönhető egyrészt a fokozódó biztosítói versenynek, illetve annak is, hogy egyre többen online keresik meg a számukra legkedvezőbb ajánlatot” – ismertette Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.
A szakértő szerint az már most is jól látszik, hogy a biztosítók erős árversenyben vannak, emiatt akár további díjcsökkenés is elképzelhető a következő napokban.
A jelenlegi kampányban megkötött lakásbiztosítások átlagdíja eddig közel 36 300 forint, egy évvel korábban 36 ezer forint volt ugyanez az összeg. Vagyis az átlagos díj csupán 0,6 százalékkal emelkedett azoknál, akik lakásbiztosítást váltottak, tehát jóval az infláció alatt. Ezzel szemben az országos átlagdíj 18 százalékkal nőtt a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legutóbbi adatai szerint. A lakásbiztosítási díjak mértéke az ingatlan típusától is függ:
Az első adatok szerint az ügyfelek 69 százaléka váltott biztosítót, 31 százalék az eddigi biztosítójánál marad, de kedvezőbb feltételekkel köt új szerződést.
Akadnak olyan lakóingatlan-tulajdonosok, akik az árverseny és az új lakásbiztosítási csomagok eredményeként a felére csökkenthetik az eddig díjat, miközben az esetleges káreseményekre nyújtott biztosítási összegeket és a fedezeteket nézve növekedést érhetnek el. Azaz olcsóbban, sokkal jobb tartalmú biztosítást lehet kötni. Az első napok adataiból az is látszik, hogy tavaly is kelendők voltak, de most még népszerűbbek a jegybank kritériumrendszerének megfelelő Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO).
Besnyő Márton szerint, bár még nagyon a kampány elején járunk, az már egyértelműen látszik, hogy a fokozódó verseny miatt a piaci koncentráció csökkent. Az első kampány előtt a négy nagy hagyományos lakásbiztosító – az Alfa, az Allianz, a Generali és a Groupama – részesedése még 83 százalékos volt, de ez a tavalyi kampányt követően 69 százalékra mérséklődött. A mostani kampány elején ezeknek a biztosítóknak az aránya 42 százalékot tett ki. Az idei kampány első napjainak nyertesei közé sorolható a Groupama mellett a K&H és az Uniqa is, együttesen ez a három biztosító vitte el eddig a kötések 59 százalékát, míg a legalacsonyabb árakat a Signal, a Gránit és az Uniqa biztosítók kínálták.
A Netrisk felhívta a figyelmet, hogy annak is érdemes átnéznie a kínálatot, aki nemrég kötött lakásbiztosítást, és elégedett vele. A kampányajánlatokat érdemes megversenyeztetnie, mert könnyen lehet, hogy jobbat talál. A kalkuláció során érdemes odafigyelni arra is, hogy éves fizetési ütemmel és átutalásos vagy bankkártyás fizetéssel kaphatják az érintettek a legkedvezőbb díjakat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.