BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hajrában felpöröghet a lakásbiztosítási kampány – erre számítanak az alkuszok

A hó végéig csaknem 360 ezer szerződésváltásra számít az FBAMSZ. A lakásbiztosítási kampány március 31-én éjfélig tart.

A lakásbiztosítási kampány végére nagyjából 360 ezer szerződésváltásra, és további 400 ezer szerződés átdolgozására számít a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) – számolt be róla a szövetség csütörtöki sajtótájékoztatóján. Hozzátették, hogy ez az aktív ügyfélérdeklődésnek, valamint a biztosítók közti verseny további élénkülésének egyaránt köszönhető.

Business,People,Signing,Contract,Making,Deal,With,Real,Estate,Agent, lakásbiztosítás
A hajrában felpöröghet a lakásbiztosítási kampány az alkuszok szerint / Fotó: Shutterstock

Az FBAMSZ tagságát képező alkuszok tapasztalata szerint a kampányban megkötött lakásbiztosítások átlagos díja 36 ezer forint körül mozog, ez lényegében megegyezik az előző évi kampányban tapasztalt átlaggal. Idén is kiemelt szerep jut a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításoknak (MFO), amelyek most 28–30 százalékos részarányt képviselnek az alkuszok által közvetített lakásbiztosítások között.

Az alkuszok szerint a kampány jó alkalom a felülvizsgálatra 

„A lakásbiztosítási kampány mindenki számára kedvező alkalom a meglévő biztosítási szerződés felülvizsgálatára, mivel az ügyfelek a korábbi díjon akár az eddiginél nagyobb biztosítási védelemre is szert tehetnek. Különösen akkor érdemes az összehasonlítást elvégezni, ha arra az elmúlt 2-3 éven belül nem került sor. Azonban sosem szabad szem elől téveszteni, hogy a díj szintjénél fontosabb, hogy a megkötött szerződés megfelelő biztosítási fedezetet nyújtson minden fontos kockázatra” – foglalta össze Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke.

Az alkuszok elmondták, hogy a szerződések átdolgozása jellemzően a biztosítók közvetlen megkeresése nyomán zajlik, azonban az új szerződések kiválasztásában és megkötésében kulcsszerep jut a független alkuszoknak, akik lehetővé teszik a biztosítások egyszerű, széles körű összehasonlításának lehetőségét. Az eddigi tapasztalatok szerint a márciusi kampány új szerződéseinek mintegy 40 százalékát ez a csatorna biztosítja. A feltörekvő szereplők jelentős saját értékesítő hálózat híján elsősorban az alkuszi közvetítés révén kerülnek kapcsolatba új ügyfeleikkel.

„A korábbi tapasztalatok is azt vetítik előre, hogy a váltók jelentős része, akár 40 százaléka is az utolsó héten fog lépni. Emiatt arra lehet számítani, hogy egyes biztosítók a hónap második felében módosításokat hajthatnak végre a tarifáikban, ezzel esetleg befolyásolva a díjsorrendet is” – emelte ki Baksa Melinda, a FBAMSZ elnökségi tagja.

Erre kell figyelni a lakásbiztosításoknál

Besnyő Márton, a FBAMSZ Gépjárműbiztosítási és Digitális Szekciójának vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a magyarországi ingatlanállomány jelentős hányada továbbra is alulbiztosított, az új szerződés megkötésekor pedig a fő szempont ennek kiküszöbölése kell legyen. Az egyik fontos feladat a megfelelő újjáépítési érték beállítása: ma már négyzetméterenként legalább 600 ezer forinttal kell számolni, a megfelelő biztosítási fedezet eléréséhez. 

A szakértő szerint az ingóságok esetében is nagyon gyakori az alulbecslés: a gondoltnál akár 100 százalékkal is nagyobb lehet ezek tényleges összértéke.

A biztosítóváltásnál fontos szempont, hogy:

  • felmondás esetén mindenképpen rendezni kell a meglévő biztosítás díját.
  • Az előzményszerződés idén már egységesen április 30-án szűnik meg.
  • Habár a kampányidőszakban kötött új szerződés csak május 1-jétől lép hatályba, célszerű azt a felmondással egy időben, azonnal megkötni.

A lakásbiztosítási kampány végére, március 31-én éjfélig a szerződések felmondásának be is kell érkeznie a meglévő biztosítóhoz. Amennyiben erre nem kerül sor, a meglévő szerződés érvényben marad, és azt legközelebb a szerződés szerinti évforduló időpontjára mondható fel – amit legalább 30 nappal az évforduló előtt kell bejelenteni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.