Első fecskeként a Kína egyik legdinamikusabban fejlődő tartományából, Csöcsiangból érkezett vállalatok hozták termékbemutatójukat az Asia Centerben (AC) 1500 négyzetméteren induló kereskedelmi központba, a CBTC-be (China Brand Trade Center).
Mint Rudolf Riedl, az Asia Center Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, azért fontos a Sanghajtól délre, a tengerparton elhelyezkedő tartomány 36 vállalatának Magyarországra érkezése, mert Csöcsiang afféle véleményvezérnek számít Kínában: a többi tartomány figyeli és követi gyakorlatát. Csöcsiang azért érdeklődött a CBTC iránt, mert az export a tartomány gazdaságának motorja, hiszen 35 ezer vállalat küldi külföldre termékeit. A CBTC-ben egyebek között napelem-, sporteszköz-, járműalkatrész-gyártó, valamint könnyűipari cégek mutatják be kínálatukat.
Peking bátorítja a vállalkozásokat, hogy a Go Global nemzeti stratégia keretén belül minél több kapcsolatot létesítsenek külföldön. Miután az Európai Unió Kína legnagyobb üzleti partnere, kézenfekvőnek látszott a CBTC- koncepció kialakítása, hiszen Budapest a kínai termékek hídfőállása lehet az EU-ban – hangsúlyozta Rudolf Riedl, aki négy éve kezdte el a CBTC előkészítését.
A kínai márkás termékek kereskedelmi központja régiónk fogyasztói számára is előnyös, hiszen manapság szinte az összes – piacokon, kisebb boltokban kapható – kínai termék névtelen áru. Azonban ha a gyártó saját márkanéven árusítja, az már a minőség záloga. Hosszú távon csak az ilyen cikkeknek van létjogosultságuk, ezek mögött kereskedelmi képviselet és garan-ciális háttér is van. Az Asia Centerben már több gyártó létrehozta képviseleti irodáját, és a magyarok mellett számos szomszéd országbeli kereskedő jár ide üzletet kötni. Az Asia Center Kft. a CBTC létrehozásával ugyanakkor arra törekszik, hogy a gyártás területén is létrejöjjön együttműködés kínai és magyar vállalatok között.
A CBTC megvalósulása annak ellenére csúszott, hogy Magyarország földrajzi elhelyezkedésének köszönhetően remek kiindulási helyszín a kínai cégek számára, hogy Európa felé nyissanak. A világválság okozta keresletcsökkenést ugyanis az elsősorban exportra dolgozó kínai vállalatok is megérezték.
A CBTC-koncepció a magyar kormány támogatásával valósult meg: az elmúlt négy év során a kabinet – miniszterelnöki találkozók és diplomáciai tárgyalások során – folyamatosan megerősítette elkötelezettségét a koncepció iránt. Az Asia Center – nevéhez méltóan – nem kizárólag Kínára összpontosít, hiszen Mongóliában, Vietnamban is vannak irodái, ezenkívül együttműködő partnerei Indonéziában, Indiában és Thaiföldön. A középpontban azonban a CBTC áll, amely Magyarországot Kína valódi re-gionális központjává teheti az
Európai Unióban, emellett létrejötte további üzleti lehetőségekhez juttatná hazánkat, tőkebefektetések, gyártókapacitások létrehozása, félkész termékek összeszerelése formájában.
A közeljövőben két beruházás valósulhat meg nálunk: innen akarja a China BBCA Group co. citromsavval ellátni Európát, illetve kínai partnerrel napelemüzem létesítését tervezi Berettyóújfaluban az Orient Solar Kft.
A közeljövőben két beruházás valósulhat meg nálunk: innen akarja a China BBCA Group co. citromsavval ellátni Európát, illetve kínai partnerrel napelemüzem létesítését tervezi Berettyóújfaluban az Orient Solar Kft. Csöcsiang A Jangce-deltánál fekvő, 102 ezer négyzetkilométeres, közel 52 milliós Csöcsiang Kína egyik gazdasági katalizátora. Tavaly a tartományi GDP 11,8 százalékkal, 2,7 ezer milliárd jüanra (300 milliárd euró) emelkedett. Az 52 000 jüanos (5800 euró) egy főre jutó GDP pedig 10,1 százalékkal bővült az elmúlt évben.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.