Megvédte címét a Wizz Air az Egyesült Királyságban, ahol tavaly is ez a fapados lett a legtöbbet késő légitársaság – írta meg a BBC a helyi légi közlekedési hatóság statisztikái alapján. A magyar vállalat repülői átlagosan 46 perccel és hat másodperccel landoltak később a menetrendben ígérthez képest. Ez háromszor rosszabb adat a 2021-ben közzétettnél.
Az elemzés a 2500-nál több járatot üzemeltető légitársaságokat vette figyelembe, a törölt utakat viszont nem. A Wizz Air a brit chartert, a TUI Airwayst előzte meg, amely 40 perc 18 másodperccel zárt, harmadik helyen meglepetésre pedig a világ egyik legjobb légitársasága, a Qatar Airways végzett 31 perc 48 másodperccel. A negyedik a szintén az élvonalba tartozó Turkish Airlines (29 perc 30 másodperc), az ötödik a török fapados, a Pegasus Airlines (27 perc 18 másodperc) lett. A hónapokat tekintve májusban és júniusban regisztrálták a legtöbb késést, főképp a munkaerőhiány miatt. A legjobb eredményt egyébként a Norwegian érte el, amelynek a gépei átlagosan 13 perc 42 másodpercet késnek.
A Wizz Air a 24.hu megkeresésére azt írta,
a tavalyi évben számos kihívás (főként a földi kiszolgáló személyzet és a légi irányítás területén tapasztalható munkaerőhiány) érte a teljes nemzetközi iparágat, amelyekhez – a statisztikák szerint – a Wizz Air tudott a legkevésbé igazodni.
A cégnél hozzáteszik: a vizsgált járatok esetében idén javulás figyelhető meg, ugyanis 40 százalékkal csökkentették a késések idejét a tavalyihoz képest.
Nagy bejelentést tett a Wizz Air – ennek sok magyar utazó örülhetÚj repülőgépet, útvonalbővítést és járatsűrítést jelentett be a Wizz Air, amely nem ismeri el a légiutas-adó jogosságát, Váradi József vezérigazgató pedig nemes egyszerűséggel hülyeségnek tartja Michael O’Leary Ryanair-főnök véleményét a Lufthansa-üzletről. |
Nem ez a fapados első kétes hírű elismerése arrafelé: legutóbb a legrosszabb rövid távú légitársaságnak választották a brit utasok.
A Wizz Air ötből egy csillagot kapott a beszállási élmény, az utastérkörnyezet és az üléskényelem szempontjából.
Ellenben az Air Transport Awards díjátadóján 2020 után ismét elnyerte az év légitársasága címet.
Magyarországon a légi utasok jogainak hatékony érvényesülése érdekében hatósági szerződést között a cég a fogyasztóvédelmi hatósággal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.