BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lesújtó információt kaptak a Wizz Air utasai – a fapados megpróbálta kimagyarázni

Egymás után második évben is a Wizz Air lett a legtöbbet késő légitársaság az Egyesült Királyságban. A magyar hátterű fapadosnak nem ez az első ilyen „elismerése” a brit utasoktól, bár a cég állítja, 2023-tól már jelentős javulás figyelhető meg.

Megvédte címét a Wizz Air az Egyesült Királyságban, ahol tavaly is ez a fapados lett a legtöbbet késő légitársaság – írta meg a BBC a helyi légi közlekedési hatóság statisztikái alapján. A magyar vállalat repülői átlagosan 46 perccel és hat másodperccel landoltak később a menetrendben ígérthez képest. Ez háromszor rosszabb adat a 2021-ben közzétettnél.

Wizz Air Airbus A321 Departing From Eindhoven
Wizz Air Airbus A321 aircraft as seen during taxiing, take off and flying phase departing from Eindhoven airport EIN during a blue sky sunny winter day.  W!ZZ Air is a Hungarian Ultra Low Cost Airline Carrier with the largest bases at Budapest Airport and Luton Airport flying to 164 airports. The A321-200 plane with the logo inscription on the side has the registration HA-LXV. The world aviation industry is trying to recover from the negative impact of the Covid-19 Coronavirus pandemic. Eindhoven, The Netherlands on November 22, 2021 (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto via Getty Images)
A magyar vállalat repülői átlagosan 46 perccel és hat másodperccel landoltak később a menetrendben ígérthez képest tavaly.
Fotó: Getty Images

Az elemzés a 2500-nál több járatot üzemeltető légitársaságokat vette figyelembe, a törölt utakat viszont nem. A Wizz Air a brit chartert, a TUI Airwayst előzte meg, amely 40 perc 18 másodperccel zárt, harmadik helyen meglepetésre pedig a világ egyik legjobb légitársasága, a Qatar Airways végzett 31 perc 48 másodperccel. A negyedik a szintén az élvonalba tartozó Turkish Airlines (29 perc 30 másodperc), az ötödik a török fapados, a Pegasus Airlines (27 perc 18 másodperc) lett. A hónapokat tekintve májusban és júniusban regisztrálták a legtöbb késést, főképp a munkaerőhiány miatt. A legjobb eredményt egyébként a Norwegian érte el, amelynek a gépei átlagosan 13 perc 42 másodpercet késnek.

A Wizz Air a 24.hu megkeresésére azt írta,

a tavalyi évben számos kihívás (főként a földi kiszolgáló személyzet és a légi irányítás területén tapasztalható munkaerőhiány) érte a teljes nemzetközi iparágat, amelyekhez – a statisztikák szerint – a Wizz Air tudott a legkevésbé igazodni.

A cégnél hozzáteszik: a vizsgált járatok esetében idén javulás figyelhető meg, ugyanis 40 százalékkal csökkentették a késések idejét a tavalyihoz képest.

Nagy bejelentést tett a Wizz Air – ennek sok magyar utazó örülhet

Új repülőgépet, útvonalbővítést és járatsűrítést jelentett be a Wizz Air, amely nem ismeri el a légiutas-adó jogosságát, Váradi József vezérigazgató pedig nemes egyszerűséggel hülyeségnek tartja Michael O’Leary Ryanair-főnök véleményét a Lufthansa-üzletről.

Nem ez a fapados első kétes hírű elismerése arrafelé:  legutóbb a legrosszabb rövid távú légitársaságnak választották a brit utasok.

A Wizz Air ötből egy csillagot kapott a beszállási élmény, az utastérkörnyezet és az üléskényelem szempontjából.

Ellenben az Air Transport Awards díjátadóján 2020 után ismét elnyerte az év légitársasága címet.

Magyarországon a légi utasok jogainak hatékony érvényesülése érdekében hatósági szerződést között a cég a fogyasztóvédelmi hatósággal.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.