BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Economy, Energy And Food In Poland pepsi

Mélyrepülésben a Pepsi, nem isznak elég cukros üdítőt az emberek

A nasióriás meredeken csökkentette növekedési előrejelzését. A Pepsi termékeire ugyanis egyre kisebb a kereslet, mivel a takarékos fogyasztók és az egészségesebb életmódok elterjedése miatt az emberek alig vesznek cukros üdítőt vagy sós rágcsálnivalót.

A PepsiCo kedden csökkentette az éves értékesítési növekedésre vonatkozó előrejelzését, mivel a nyugati fogyasztók egyre válogatósabbak és korlátozzák az üdítőkre vagy sós snackekre fordított kiadásaikat, és inkább a riválisok olcsóbb termékeit választják.

Economy, Energy And Food In Poland pepsi
A PepsiCo termékei a polcokon maradnak, a vállalat kilátásai így borúsabbak, mint valaha / Fotó: NurPhoto via AFP

A vállalat, amelynek márkái közé tartozik Pepsi Cola, a Mountain Dew, a 7up és a Lays, most arra számít, hogy a 2024-es pénzügyi évre az organikus eladások alacsony egy számjegyű növekedést fognak elérni, szemben a korábban előrejelzett 4 százalékkal.

Az elmúlt évek inflációs hullámai és a magasabb hitelköltségeknek a hatásai továbbra is nyomás alatt tartják a fogyasztói költségvetéseket, ami a vásárlási szokásokat is átalakította 

– magyarázta a borús kilátásokat Ramon Laguarta vezérigazgató a Reutersnek.

Az élelmiszerek és egyéb termékek árának emelkedése arra kényszerítette a fogyasztókat, hogy visszafogják költekezésüket, kisebb csomagokat és adagokat válasszanak, valamint hátat fordítsanak az édességeknek, a csipszeknek és az üdítőknek – azoknak a termékeknek, amelyek a PepsiCo eladásainak túlnyomó részéért felelősek.

Vezekelhet túlcukrozott termékei miatt a PepsiCo

Beperelhetik a PepsiCót a túlédesített termékei miatt egy amerikai szövetségi bíró szerint. A bíró úgy találta, hogy a PepsiCo marketingkampánya és a Gatorade fehérjeszeleteinek a csomagolása is megtéveszt.

Ezek a trendek nem lepik meg a nasióriás vagy annak befektetőit: a harmadik negyedévben szintén meredek bevételcsökkenést könyvelhettek el.

Ez arra késztette a Pepsi vezetőségét, hogy áremelésekkel, költségcsökkentéssel és egy sor hatékonyságnövelő intézkedés bevezetésével próbálják fellendíteni a nyereséget. A vállalati reformok azonban eddig nem hozták el a várt eredményeket.

Rengeteg népszerű márkával rendelkeznek, ám a fogyasztói szokásokon nem tudnak változtatni. A belső átalakítások pedig csak egy ideig tudják ellensúlyozni a visszaesést 

– jelezte Brian Mulberry, a Zacks Investment Management ügyfélportfólió-menedzsere, aki szerint a vállalatnak bővítenie kellene kínálatát az egészségesebb termékek irányába, hogy egy stabil védőhálót építsen fel gyengélkedő kínálata számára.

A PepsiCo nettó árbevétel 0,6 százalékkal 23,32 milliárd dollárra csökkent a szeptember 7-én zárult negyedévben, ami elmaradt a 23,76 milliárd dolláros becslésektől.

Tovább nőtt a Coca-Cola előnye, a PepsiCo megint lemaradt az örök versenyben
Ahogy a Fradi az Újpestet a rangadókon, úgy verik a Coca-Cola termékei évek óta a PepsiCo márkáit. Úgy tűnik, a Coca-Cola márkái elismertségében, az árazási stratégiában, a külföldi piacokon és a vendéglátó szegmensben is felülmúlják régi ellenfél termékeit.

 

Pepsi Purgatórium

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.