A PepsiCo kedden csökkentette az éves értékesítési növekedésre vonatkozó előrejelzését, mivel a nyugati fogyasztók egyre válogatósabbak és korlátozzák az üdítőkre vagy sós snackekre fordított kiadásaikat, és inkább a riválisok olcsóbb termékeit választják.
A vállalat, amelynek márkái közé tartozik Pepsi Cola, a Mountain Dew, a 7up és a Lays, most arra számít, hogy a 2024-es pénzügyi évre az organikus eladások alacsony egy számjegyű növekedést fognak elérni, szemben a korábban előrejelzett 4 százalékkal.
Az elmúlt évek inflációs hullámai és a magasabb hitelköltségeknek a hatásai továbbra is nyomás alatt tartják a fogyasztói költségvetéseket, ami a vásárlási szokásokat is átalakította
– magyarázta a borús kilátásokat Ramon Laguarta vezérigazgató a Reutersnek.
Az élelmiszerek és egyéb termékek árának emelkedése arra kényszerítette a fogyasztókat, hogy visszafogják költekezésüket, kisebb csomagokat és adagokat válasszanak, valamint hátat fordítsanak az édességeknek, a csipszeknek és az üdítőknek – azoknak a termékeknek, amelyek a PepsiCo eladásainak túlnyomó részéért felelősek.
Vezekelhet túlcukrozott termékei miatt a PepsiCo
Beperelhetik a PepsiCót a túlédesített termékei miatt egy amerikai szövetségi bíró szerint. A bíró úgy találta, hogy a PepsiCo marketingkampánya és a Gatorade fehérjeszeleteinek a csomagolása is megtéveszt.
Ezek a trendek nem lepik meg a nasióriás vagy annak befektetőit: a harmadik negyedévben szintén meredek bevételcsökkenést könyvelhettek el.
Ez arra késztette a Pepsi vezetőségét, hogy áremelésekkel, költségcsökkentéssel és egy sor hatékonyságnövelő intézkedés bevezetésével próbálják fellendíteni a nyereséget. A vállalati reformok azonban eddig nem hozták el a várt eredményeket.
Rengeteg népszerű márkával rendelkeznek, ám a fogyasztói szokásokon nem tudnak változtatni. A belső átalakítások pedig csak egy ideig tudják ellensúlyozni a visszaesést
– jelezte Brian Mulberry, a Zacks Investment Management ügyfélportfólió-menedzsere, aki szerint a vállalatnak bővítenie kellene kínálatát az egészségesebb termékek irányába, hogy egy stabil védőhálót építsen fel gyengélkedő kínálata számára.
A PepsiCo nettó árbevétel 0,6 százalékkal 23,32 milliárd dollárra csökkent a szeptember 7-én zárult negyedévben, ami elmaradt a 23,76 milliárd dolláros becslésektől.
Tovább nőtt a Coca-Cola előnye, a PepsiCo megint lemaradt az örök versenyben
Ahogy a Fradi az Újpestet a rangadókon, úgy verik a Coca-Cola termékei évek óta a PepsiCo márkáit. Úgy tűnik, a Coca-Cola márkái elismertségében, az árazási stratégiában, a külföldi piacokon és a vendéglátó szegmensben is felülmúlják régi ellenfél termékeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.