BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hiába drágul, mégis vedeljük a kólát

A vártnál erősebb második negyedéves teljesítmény tükrében felsrófolta egész éves céljait a Coca-Cola.

Kétéves csúcs felé robognak a Coca-Cola részvényei kedd kora délután, miután az amerikai üdítőgyártó messze várakozáson felüli negyedéves eredményről számolt be a globálisan növekvő keresletnek köszönhetően, és melynek tükrében az egész éves céljait is feljebb srófolta.

Coca-Cola bottles are pictured on the production line in the bottling plant of the Coca-Cola Erfrischungsgetränke AG production facility in Genshagen, Germany, 21 August 2013. Here, Coca-Cola products are filled into disposable packaging on 158,000 square meters. 170 employees work in the production facility, which was opened in 1998. The Coca-Cola Erfrischungsgetränke AG is one of the biggest beverage companies in Germany with a sales volume of 3.7 billion liters in 2012. Photo: Jens Kalaene (Photo by JENS KALAENE / ZB / dpa Picture-Alliance via AFP)
Drágábban is jól fogy a Coca-Cola / Fotó: AFP

Az atlantai központú vállalat nyeresége 5,5 százalékkal 2,41 milliárd dollárra apadt a június végével zárult három hónapban. Ez egy részvényre vetítve 56 centes teljesítményt jelent. 

Az egyedi tételeket kiszűrve részvényenként 84 cent profitot termelt a vállalat, három centtel többet, mint amit az LSEG konszenzusa előrevetített.

Az árbevétel 3 százalékkal 12,36 milliárd dollárra emelkedett éves alapon, és így kereken 600 millió dollárral múlta felül a piaci várakozást.

A Coca-Cola összességében 9 százalékkal adta drágábban a termékeit, mint egy évvel korában, igaz, az áremelés felerészben az egyes piacokon – köztük Argentínában – érvényesülő hiperinflációnak volt betudható.

A Coca-Cola által értékesített termékvolumen 2 százalékkal nőtt világszerte, igaz, a hazai, amerikai piacon 1 százalékkal mérséklődtek az eladások. A legnagyobb rivális PepsiCo néhány hete ugyancsak gyengülő fogyasztói trendekről számolt be az Egyesült Államokban.

A jelenleg futó, harmadik negyedéven a devizahatások ismét ronthatják az eredményt a társaság várakozása szerint. A bevétel soron ez 4 százalékos, az eredmény tekintetében pedig 8 százalékos hátszelet jelenthet.

A 2024 egészére azonban még így is a korábbi várakozásnál is vérmesebb célokkal számol a vállalat. Az organikus bevételbővülés 8-9 százalék helyett 9-10 százalék körüli lehet, míg az eredmény 5-6 százalék közötti ütemben növekedhet az eddig tervezett 4-5 százalékkal szemben.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.