Nagybevásárlást tartott nemrég a Magyar Posta. A vállalat ugyanis a mobilposta-hálózat fejlesztése mellett most 50 új Volkswagen Caddy autóval bővítette járműparkját. Ezzel a lépéssel is felkészültek a karácsonyi időszakra, és az ehhez kapcsolódó csomagdömpingre – derült ki a Magyar Posta keddi közleményéből.
„Egy kialakított koncepció mentén, jól végrehajtott cselekvési tervvel az elmúlt másfél évben sikeresen alakította át működését a Magyar Posta. Az átalakítás sikerének egyértelmű visszajelzése a múlt héten Bernben átvett nemzetközi díj. A díj elismerte, hogy a Magyar Posta az elmúlt évben az egyik leggyorsabban fejlődő a világon, és a nemzetközi sztenderdek alapján egyértelműen Közép-Európa legsikeresebb postájává vált” – ismertette Balczó Barnabás elnök-vezérigazgatója a társaság téli szezonnyitó sajtótájékoztatóján.
A vezető hozzátette, hogy világban jelenleg is zajló digitalizációs változásokra a Magyar Posta egyértelmű válasza a szervezet reorganizációja, átszervezése abból a célból, hogy a vállalat önfenntartó legyen, és a magyar adófizetőknek se rövidtávon, se középtávon ne kelljen a vállalat költségeihez hozzájárulnia.
Ennek érdekében a cég a mögöttünk hagyott 1,5 évben komoly stratégiai átalakítási feladatok előtt állt, ezek egy részét már megoldotta, a többi pedig jelenleg is folyamatban van. Az átszervezés során a posta arra törekszik, hogy a fogyasztók a szolgáltatás minőségében ne érezzenek változást, lehetőleg csak az előnyöket lássák.
Az átalakulás részeként jött létre a vállalat postapartneri programja, melynek keretében év végére mintegy 850 vállalkozói és önkormányzati partner nyújt postai szolgáltatást, ezzel fenntartva az ország teljes lefedettségét, és biztosítva a szolgáltatás elérhetőségét. Ezért terjeszti ki a Posta a Nyugat-Európában is elterjedt mobilpostai hálózatát azokra a pár száz fős kistelepülésekre, ahol nincsen önkormányzati vagy vállalkozói partnere, és bővíti a hálózatát a Porsche Hungariától vásárolt 50 új autóval.
A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy a digitalizáció nem csupán lehetőség, hanem kihívás is a logisztikai szolgáltatók számára, és ez alól nem kivétel a posta sem. Az online vásárlások egyre nagyobb térnyerésével ugyanis a Magyar Posta két év alatt csaknem 10 millió csomaggal szállított többet, mint korábban. Ráadásul ez az év végéhez közeledve, a Black Friday akciók és a karácsonyi időszak miatt, várhatóan idén is megugrik majd. A rohamosan növekvő csomagmennyiség kezelésére a vállalat egy új, központi csomaglogisztikai üzemet épít Ecseren. Az üzem – amely óránként mintegy 30 000 csomag feldolgozására lesz képes – a tervek szerint 2026 év elejére készül el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.