Az Amazon bizonyos értelemben már a jövőben él: egyik új fejlesztése fellendítheti az okosszemüvegek egyelőre kicsit kiábrándító és stagnáló piacát. A kereskedelmi vállalat új ötlete, hogy olyan okosszemüveget fejleszt kiszállító sofőrjei számára, amely segít nekik az épületek megközelítésében, körbejárásában és belső navigálásában. Ezzel jócskán megkönnyítenék a rendelések utolsó szakaszát, amelynek során a csomag eljut a vásárló otthonába.
Az elképzelés szerint az okosszemüveg egy beépített kis kijelzőn navigálná a sofőröket lépésről lépésre – állítják a források, akik névtelenül nyilatkoztak a Reutersnek. Egy ilyen okosszemüveg rengeteg kényelmetlenségtől szabadíthatná meg a sofőröket és a felhasználókat is:
Mivel naponta több millió csomagot szállítanak ki, a pár perces fennakadások összeadódnak, és egy futár akár órákat is késhet. Egy ilyen navigációs okosszemüveg viszont enyhíthetné ezt a problémát.
Az okosszemüveg mindemellett felszabadítaná a sofőrök egyik kezét, amelyikben a GPS-t fogják,
lehetővé téve, hogy több csomagot cipeljenek. A projekt különösen fontos az Amazonnak, ugyanis nagy versenyben áll a Walmarttal a csomagok kiszállítása és az ebből befolyó profit területén. A Walmart ugyanis fokozta e-kereskedelmi erőfeszítéseit, közben pedig csökkentette az árakat. Az Amazon okosszemüveg-projektjét azonban el is kaszálhatják, vagy határozatlan időre elhalaszthatják, ha nem működik megfelelően. A források szerint a tökéletesítés évekbe telhet.
Az Amazon mostanában, úgy tűnik, mindenben törekszik követni a trendeket, és csökkenteni a környezetkárosító hatásait. Nemrég ugyanis bejelentette, hogy
teljesen megszüntette a műanyag légbuborék-fóliák használatát a raktáraiban.
„2024 októberétől eltávolítottuk a műanyag légtasakokat a globális teljesítési központjainkban használt szállítási csomagolásainkból” – közölték. Ez nagy előrelépés, mivel környezetvédő csoportok évek óta óriási nyomást helyeztek a vállalatra, hogy csökkentse a műanyagszennyezést, amely elárasztja az óceánokat. Az Amazon továbbra is azon dolgozik, hogy általában is csökkentse az egyszer használatos műanyagok alkalmazását a csomagolásaiban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.