BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Amazon át akar verni – és ezt nem is titkolja

Az agresszív marketingstratégia nem idegen a nagyvállalatok számára. Így van ezzel az Amazon is, amely egyre megtévesztőbb húzásokkal áll elő annak érdekében, hogy újra előfizessenek az emberek a Prime-ra.

Nem áll távol a nagyvállalatoktól és forgalmas internetes áruházaktól, hogy különböző, esetenként agresszív taktikát alkalmazzanak annak érdekében, hogy például az emberek megvegyenek egy éppen népszerű terméket, feliratkozzanak a hírlevélre, vagy előfizessenek prémiumszolgáltatásokra. Az Amazon sem különb ezeknél: sok vásárló arról számolt be, hogy mióta lemondta Amazon Prime-előfizetését, folyamatosan nyomást gyakorolnak rá, hogy újra előfizessen. A beszámolók főleg az Egyesült Királyság térségéből érkeztek, az Amazon UK felhasználói közül.

Amazon Prime And Alexa Photo Illustrations
Az Amazon egyre agresszívabb taktikákkal akar rávenni minket arra, hogy újra előfizessünk a Prime-ra / Fotó: NurPhoto via AFP

A cég legújabb trükkje egy teljes képernyős felugró ablak, melyben a Prime-előfizetésre való feliratkozás gombja feltűnően kiemelve jelenik meg, és egy előre kipipált mező engedélyezi az Amazonnak, hogy ajándékkártya-egyenleget használjon a szolgáltatás kifizetésére. A vásárlás befejezése előtt 

a legfeltűnőbb felirat a képernyőn egy élénkzöld gomb, amelyet megnyomva a felhasználók egy 0,99 font értékű „próbahétre” iratkozhatnak fel. 

Az oldalon található apró betűs szöveg arról tájékoztat, hogy a gomb megnyomásával egy automatikusan megújuló, 8,99 fontos havi előfizetésre iratkoznak fel, ez pedig könnyen elkerüli a siető vásárlók figyelmét. Azok, akik sikeresen elkerülik a feliratkozást, továbbra is rendszeresen kapnak felugró ablakokat a Prime-szolgáltatásra történő feliratkozásra – számol be róla a brit The Guardian.

Mindez egyébként egy elég átlátszó taktika, az Amazon ráadásul nem árul zsákbamacskát, az apró betűs részben pontosan leírja, mi történik, ha élünk a „próbahét” lehetőségével. Ezek után a társaság tulajdonképpen hátradőlhet, és akár széttárhatja a kezét, mondván, ha nem olvastuk el az apró betűs részt, az a mi hibánk – újabb példa arra, hogy az ördög a részletekben lakozik.

Egy 2022-es felmérés szerint 

az Egyesült Királyságban majdnem 4,5 millió ember véletlenül iratkozott fel az Amazon Prime szolgáltatásra.

 A Prime évi 95 fontba kerül, cserébe pedig

  • gyors szállítást,
  • valamint film- és zenei streamingszolgáltatásokat kínál.

Az Amazon állítása szerint arra törekszik, hogy minél több vásárlót vonzzon be és tartson meg hosszú távon.

Amerikának elege lett az Amazon játszmáiból

Az Amazon állítása szerint ügyfelei számára átlátható és egyszerű folyamatot biztosít mind a feliratkozásra, mind a lemondásra. Azonban a lemondás egy bonyolult folyamat, amely többszörös Google-keresést és legalább négy lépést igényel. Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága, 

az FTC pert indított az Amazon ellen, 

azzal vádolva a céget, hogy „manipulatív, kényszerítő vagy megtévesztő felhasználói felületet” használ azért, hogy a fogyasztókat beleegyezésük nélkül irányítsa a Prime szolgáltatásra való feliratkozásra. A tárgyalás 2025 júniusában várható.

Az Amazon feketebáránya: a Twitch továbbra is egy pénznyelő

Bár az Amazon körülbelül 970 millió dollárt fizetett a Twitchért tíz évvel ezelőtt, a platform még mindig nem termel profitot a vállalatnak. A Twitch a videójátékok streamelésének egyik legnagyobb platformjaként ismert, de az elmúlt években egyik nehézségből esett a másikba. Az elmúlt év során a Twitch több elbocsátási hullámot is átélt, legutóbb januárban, amikor összesen legalább 900 embert bocsátott el az Amazon.

Állítólag egyre kevesebb pénzt fektetnek be a Twitchbe, és a vállalat munkatársai attól tartanak, hogy a Twitch az Amazon egyik „zombimárkájává” válhat, mint például a könyvértékelő oldal, a Goodreads. A Twitch dolgozói állítólag amiatt aggódnak, hogy az őszi éves működési felülvizsgálat után újabb elbocsátások következhetnek.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.