Az Annapurna Interactive bejelentette, hogy partnerséget kötött a Remedy Entertainmenttel, hogy film-, televíziós és audiovizuális projekteket készítsenek a kritikailag is elismert Alan Wake- és Control-játékok alapján. Ezenfelül az Annapurna társgyártóként és társtámogatóként vesz részt a közelgő Control 2 videójáték fejlesztésében is. A projekt hatalmas előrelépés a sokáig elátkozottnak tekintett játékadaptáció-iparban – szerencsére már egyre több a pozitív példa.
„A Remedynél továbbra is az a fő célunk, hogy olyan videójátékokat alkossunk, amelyek iparági mérföldkővé válnak, és világszerte elismerést szereznek. Most eljött az idő, hogy a Remedy szeretett címei még szélesebb közönséghez jussanak el filmeken, televízión keresztül és más médiumokban. Az Annapurnában kiváló partnerre leltünk, aki osztozik az ambíciónkban és szenvedélyünkben az elmerülő történetmesélés iránt” – idézte Tero Virtalát, a Remedy Entertainment vezérigazgatóját a Variety.
Az Alan Wake 2. minden idők leggyorsabban fogyó játéka lett a Remedy történetében.
A játék az író Alan Wake történetét követi, aki 13 éve csapdába esett egy sötét és gonosz alternatív dimenzióban. A játékot a 2023-as Video Game Awardson (VGA) az év játéka díjra jelölték, és elnyerte a legjobb játékrendezés (game direction), narratíva és művészeti rendezés (art direction) díját. A Control – ami ugyanabban az univerzumban játszódik, mint az Alan Wake – egy akció-kalandjáték, amely a Szövetségi Kontrol Hivatal (FBC) kísérteties irodáiban játszódik – ez egy olyan ügynökség, amely paranormális jelenségeket vizsgál. A Control szintén az év játéka díjra volt jelölve a 2019-es VGA-n, és megnyerte a legjobb művészeti rendezés díját.
Az Annapurna elnöke, Hector Sanchez szerint a megállapodás nem csupán kiváló játékok adaptálásáról szól, hanem új területek feltérképezéséről is,
ami a vállalatok közötti együttműködést illeti. „Tapasztalataink szerint a Remedy első osztályú játékfejlesztő partner, és izgatottan várjuk, hogy a Control- és Alan Wake-univerzumot filmeken, televízión keresztül és más platformokon is bemutathassuk” – mondta Sanchez. Az Annapurna vezérigazgatója, Megan Ellison szerint a cselekmény, a hangulat és a karakterek maradnak, csak a történetmesélés módja fog változni. Az Alan Wake 2. már közel filmszerű élménynek volt mondható, mivel tele volt élő szereplős, nem animált átvezetőkkel, melyek gyönyörűen illeszkedtek a játék képi világába.
A Fallout nukleáris erővel robbant be a sorozatnézők otthonaiba: a szakmai és nézői elismerés után nem is volt kérdés, hogy az Amazon zöldutat adjon a folytatásnak. Az Ella Purnell nevével fémjelzett sorozat legerősebb része volt, hogy tökéletesen át tudták venni a játék hangulatát és látványvilágát. Ezenkívül a karaktereket is (akiket mind a sorozathoz találtak ki) olyan írók alkották meg, akik tisztában voltak az alapművel.
A Fallout tehát beizonyította, hogy kellő odafigyeléssel és alázattal igenis készíthető olyan játékadaptáció, amely szó szerint mindenkinél sikert arat.
Ezt a hullámot meglovagolva minden esélye megvan a Remedynek és az Annapurnának, hogy kivételes adaptációt készítsenek az Alan Wake és a Control történeteiből, melyekben bőven van utalás a fejlesztő előző játékaira is, mint
A Remedy és az Annapurna híre mellett viszont nem szabad elfeledni, hogy történt egy másik nagy bejelentés is a hetekben: az első Deadpool-filmet, valamint a Love, Death + Robots sorozatot is készítő
Tim Miller felfedte, hogy készül a Secret Level animációs antológiasorozat, ami a játéktörténelem fontos alkotásait dolgozza majd fel.
A Secret Level szintén az Amazon platformján, a Prime Videón fog debütálni december 10-én, és olyan címeket sikerült licencelni hozzá, mint a Pac-Man, Mega Man, Warhammer 40K, Unreal Tournament, God of War, Sifu és még sokan mások. A híres játékok mellett a sorozatban még Keanu Reeves is fel fog tűnni, aki hatalmas sikert aratott a Cyberpunk 2077-ben nyújtott alakításával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.