A nem konnektoros hibrid autók 2023-ban az Európai Unió teljes autóimportjának a 18 százalékát, míg az importjának a 11 százalékát tették ki, míg a 2017-es arány 6, illetve 0,4 százalék volt az Eurostat elektromosautó-piaci adatai szerint.
A teljesen villanyos kocsikra az importból 19 százalék jutott, az exportból pedig 11 százalék. Végül a plug-in hibridek behozatalára 6 százalékos, a kivitelére 4 százalékos súly került az Eurostat összegzése szerint.
Tavaly, és az előtte lévő évben is mind a 3 kategóriát (teljes elektromos, konnektoros hibrid és nem konnektoros hibrid) kereskedelmében egy kis változás következett be: a nem konnektoros hibrid autók aránya némileg esett az EU teljes kereskedelmében: az importéban 3,4, az exportéban 2,3 százalékponttal. Egy évvel korábban ez volt a legnagyobb kategória. Ezzel szemben a teljesen elektromos autók importja és exportja tovább nőtt (+4,3 százalékponttal és +1,6 százalékponttal).
Az uniós országok 2023-ban 44,6 milliárd eurót költöttek az unión kívüli országokból érkező hibrid és elektromos autók vásárlására, 21 százalékkal többet a 2022-es 36,9 milliárd eurónál.
A hibrid és elektromos autók közül 2023-ban az elektromos autók jelentették a legnagyobb kategóriát, ami változás 2022-hez képest, amikor a nem konnektoros hibrid autók voltak a fő kategória. A három legnagyobb Európa Unión kívüli ország közül – ahonnan az EU elektromos autókat importált –, Kína volt az első 9,7 milliárd euróval (ami az elektromos autók teljes importjának 48 százalékának felel meg), melyet Dél-Korea (4,3 milliárd euró) követet 21, majd az Egyesült Királyság (2,1 milliárd euró) 10 százalékos részesedéssel.
Az unión kívüli országok közül az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok 24 százalékkal (7,1 milliárd euróval, illetve 6,9 milliárd euróval) az első 3 fő export ország volt, ezután jött Norvégia 11 százalékkal (3,1 milliárd euró).
Ugyanezen termékek EU-n kívüli országokba irányuló exportja összértékben 62,1 milliárd eurót tett ki, ami 2022-hez képest 5 százalékos növekedés. Az exportban is a full elektromos autók álltak az első helyen 29,4 milliárd euróval, amelyeket a nem konnektoros hibrid autók követtek 22,5 milliárd euróval, és a konnektorról tölthető hibrid autók 10,2 milliárd euróval.
A Szegeden óriásgyárat építő BYD szerdán 201,12 milliárd jüan (28,24 milliárd dollár) bevételről számolt be a szeptember 30-án zárult három hónapra vonatkozóan, ami 24 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. Ez meghaladta a Tesla ugyanebben az időszakban jelentett 25,18 milliárd dolláros bevételét
– írja a CNBC, hozzátéve, hogy ezt a mérföldkövet Kínában, a világ legnagyobb autópiacán zajló kemény verseny, valamint a kínai elektromos járművek Európai Unióba történő behozatalára kivetett magasabb vámok közepette érte el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.