BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Újfajta szállítmánnyal indulnak a vonatok Törökbálintról

Jelentős előrelépés az intermodális fuvarozásban, hogy a törökbálinti Depóból naponta indulnak kamionszállító vonatok Németországba. Heti hat vonatpár szerepel a tervekben.

Ettől a hónaptól vasúttal szállítják a kamionokat a törökbálinti Depo és a németországi Helrom együttműködésében. A szerelvények Düsseldorf és Törökbálint között közlekednek. A vonatok alkalmanként 38 közúti félpótkocsit tudnak szállítani. Fokozatos felfutással heti hat vonatpárral terveznek.

vonat
A vonat elindult 1200 kilométeres útjára / Fotó: Helrom

A speciális vonathoz nem kell rámpa és daru sem

A Helrom különleges vasúti szerelvényei nem daruzható pótkocsikat is tudnak szállítani. Az első ilyen szerelvény október 2-án indult el több mint 1200 kilométeres útjára. A vasúti szállítás a pótkocsik fel- és lerakásával együtt harminc órát vesz igénybe. A közleményt kiadó Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint minél több hasonló vasúti összeköttetésre lenne szükség a környezetkímélő vasúti szállítás térhódításához. A Helrom különleges technológiájú vasúti kocsijai speciális felépítményüknek köszönhetően saját maguk biztosítják a félpótkocsi fel- és lepakolásához szükséges rámpát, így nincs szükség darura, a pótkocsit az aszfaltútról egyszerűen, a termináli traktorral rá lehet tolni a lesüllyesztett vasúti kocsira.

A kamionsofőr és a kamionja itthon marad

„A törökbálinti Depo Magyarország első raktárvárosa, ötven éve végez logisztikai szolgáltatásokat. A központ teljes megújulásának és modernizációjának egyik első lépéseként állapodtunk meg a Helrommal arról, hogy vasúti iparvágányainkat használva indítanak intermodális összeköttetést Düsseldorf és Törökbálint között. Így egyszerűen, költséges infrastruktúra kiépítése nélkül tehetőek vasútra a kamion-félpótkocsik” – idézi a közlemény Ignát Lászlót, a Depo Intermodális Kft. ügyvezető igazgatóját. A megoldásnak köszönhetően a közúti vontatójárműveket és a gépjárművezetőket pedig nem kell fölöslegesen fuvarozni a vonattal. A szolgáltatás nyitott, kisebb fuvarozó társaságok is igénybe vehetik a szabad kapacitás függvényében.

Az Audinak is megtetszett a gazdaságos megoldás

„Mivel nincs szükség terminálokra a félpótkocsik rakodásához, könnyebben tudunk beépülni az ellátási láncokba.

  • Gyorsabbak
  • és megbízhatóbbak vagyunk,
  • nincs szükség nagy kitérőkre a kamionok vasútra rakásához”

– hangsúlyozta Bruno Weissmann, a Helrom GmbH kereskedelmi igazgatója. 

A Helrom ez év áprilisa óta Lébény és a németországi Regensburg között már naponta indít kamionszállító vasúti szerelvényeket az Audi megbízásából.

 Szabad, más fuvarozók által is igénybe vehető félpótkocsis intermodális vasúti kapcsolat csak nagyon korlátozott számban áll rendelkezésre Magyarországról Nyugat-Európába.

„Az új, minden fuvarozó számára elérhető összeköttetés egy jelentős lépés az intermodális szállítás magyarországi fejlesztésénél. Olyan fuvarozók is bekapcsolódhatnak a vasúti intermodális szállításba, amelyek eddig ezt nem tudták megtenni” – idézi a közlemény Fülöp Zsoltot, az MLSZKSZ elnökét.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.