A Gránit Bank az App Store-incidens kapcsán azonnal cselekedett, és párhuzamosan több intézkedést tett ügyfelei pénzének biztonsága érdekében – közölte a pénzintézet vasárnap.
A Gránit Bank rögtön felvette a kapcsolatot az Apple-lel, letiltották a jogtalan terheléseket indító kereskedői platformot, és még az incidens éjjelén sms-t küldtek valamennyi banki mobilalkalmazással rendelkező ügyfélnek, amelyben figyelmeztették őket, hogy a biztonságuk érdekében állítsák minimumra kártyáik online limitét, amelyet valós fizetéshez bármikor módosíthatnak.
A bank ügyfelei ugyanis mobilbanki alkalmazásukban egyetlen mozdulattal állíthatják át kártyáik ATM-, POS- és online-limitjét, mégpedig külön-külön.
A figyelmeztetés hatására az elmúlt napokban hússzorosára nőtt a limitállítások száma.
A bank a Magyar Bankszövetség és a kártyatársaságok mellett az Apple-lel is folyamatos kapcsolatot tartott. A bankszövetség közölte, hogy az érintett magyar kártyabirtokosok gyors jelzéseinek köszönhetően a téves tranzakciókról a bankszektor értesült, és közvetítő szereplőként azonnali intézkedéseket tett a helyzet kezelésére.
A jogtalan terhelésekre vonatkozó bejelentést követően egyébként az Apple azonnal tájékoztatta a bankot, hogy tudnak a problémáról, dolgoznak a megoldáson és orvosolják a hibát. Vasárnap megérkeztek a jóváírások is az Apple-től, amelyek azonnal meg is jelentek a károsult ügyfelek számláján.
Az Apple tájékoztatása szerint semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az Apple fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket.
Visszajelzésük szerint a technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése az Apple által folyamatban van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.