A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium munkatársai november 27-én a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren adnak tájékoztatást az érdeklődő utasoknak a légi utasok jogairól és a járatkéséssel vagy -törléssel kapcsolatos jogérvényesítési lehetőségekről. A kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet értelmében őket megillető jogi lehetőségekkel. A cél a fogyasztói tudatosság növelése a beszállások visszautasításával, a járatkéséssel, a járattörléssel, valamint a poggyászproblémákkal összefüggésben – írta közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium.
A tárca emlékeztetett, hogy a magyarországi fogyasztóvédelmi intézményrendszerben a légi utasok jogainak védelmében a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalok és a békéltető testületek mellett a Nemzetgazdasági Minisztériumon belül működő Európai Fogyasztói Központ (EFK) is fontos szerepet lát el, munkatársai kiemelt feladatot töltenek be a tárca kitelepülése során.
Az EFK egy uniós hálózat hazai tagjaként a más uniós tagállamban, Izlandon, Norvégiában vagy az Egyesült Királyságban honos vállalkozásokkal, légitársaságokkal szemben felmerült határon átnyúló fogyasztói panaszok esetén nyújt ingyenes, hatósági eljáráson kívüli panaszkezelési segítséget és tanácsadást. Eredményességét mutatja, hogy az EFK-hoz tavaly csaknem kétezer határon átnyúló panasz érkezett, és a szervezetnek köszönhetően több mint 62 millió forinthoz jutottak hozzá a károsult fogyasztók.
Az EFK segítségével a fogyasztók elkerülhetnek egy hosszadalmas és költséges határon átnyúló bírósági-jogi eljárást.
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium a légi közlekedéssel összefüggő problémák felszámolása érdekében határozottan fellép a jogsértést elkövető légitársaságokkal szemben. Ezért a nemzetgazdasági miniszter még a nyár végén rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a légitársaságoknál, amely jelenleg is folyamatban van. A tárca, valamint a 2025. január elsejével létrejövő Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság a jövőben is mindent megtesz az utazások zavartalanságáért és a fogyasztói jogok hatékony érvényesítéséért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.