BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Esztergom, 2022. október 20. A motor beemelése az esztergomi Suzuki-gyárban 2022. október 19-én.MTI/Szigetváry Zsolt

Növelné a gyártási kapacitást a Magyar Suzuki

Az esztergomi bázisú Magyar Suzukinál is azt az európai klímavédelmi csomagot tekintik a legnagyobb kihívásnak, amelynek alapján 2035-től csak elektromos új autókat lehet értékesíteni az európai piacokon. Egyelőre a hazánkban a személyautók között két évtizede piacvezető cégnél sem tudják megjósolni, mit tartogat számukra az idei év.

A Magyar Suzuki sem volt kivétel, a legtöbb autóipari szereplőhöz hasonlóan az alapanyaghiány, a növekvő infláció, az emelkedő energiaárak, valamint a forint gyengülése volt leginkább hatással a működésére 2022-ben. Ezek folyamatos rugalmasságot igényeltek a cégtől, beleértve beszállítói és márkakereskedői hálózatukat is – derült ki a Világgazdaságnak küldött levelükből. 

20220215 Szeged Képen: Suzuki S-CrossFotó: Török János TJ DM Délmagyarország
20220215 Szeged 
Képen: Suzuki S-Cross
Fotó: Török János TJ DM Délmagyarország
Fotó: Török János

Mindent megtettünk annak érdekében, hogy a gyártással kapcsolatos költségeinket optimalizáljuk, de a többletráfordításaink egy részét kénytelenek voltunk az új autóink árába is beépíteni

– írják, ugyanakkor azt örömtelinek tartják, hogy a modelljeik iránti vevői igények továbbra is magasak. 

Arról nemrégiben mi is beszámoltunk, hogy 13 859 regisztrált személygépkocsival, valamint 12,43 százalékos részesedéssel a hazai személyautó-piacon a Magyar Suzuki sorozatban hetedik alkalommal lett piacvezető a Datahouse kimutatása szerint. Ez egyben azt is jelenti, hogy a márka az esztergomi gyártás megkezdése óta 20. alkalommal végzett az első helyen. 

Valójában a két zászlóshajó modellje, a 7,44 millió forinttól kapható Vitara és a 7,95 milliós S-Cross versenyzett egymással az élen.

Mindkettő megnyerte saját kategóriáját, bár a Suzuki tájékoztatása szerint ezúttal megfordult a tendencia, tavaly ugyanis az alsó középkategóriás S-Cross volt a legnépszerűbb a magyar gépjárművásárlók körében: 7187 darabot értékesítettek belőle,s  ezzel 26,36 százalékos részesedést értek el a piacon. Ami az SUV városi-szabadidő kategóriás Vitarát illeti, 5509 darabot adtak el ebből, ami 23,12 százalékos piaci részesedésnek felel meg. 

'Mondial De L'Automobile' - Paris Motorshow 2014 : Press Preview
PARIS, FRANCE - OCTOBER 02:  A Vitara produced by Suzuki is presented during the press day of the Paris Motor Show on October 02, 2014, in Paris, France. The Paris Motor Show will showcase the latest models from the auto industry's leading manufacturers at the Paris Expo exhibition centre.  (Photo by Chesnot/Getty Images)
Fotó: Chesnot / Getty Images

Az egyik csúcspontot a társaságnak tavaly az jelentette, hogy az Esztergomban gyártott autók már a teljes hibridpalettában elérhetők, ősszel pedig a Suzuki Motor Corporation alkalmazás formájában kapcsolt szolgáltatást vezetett be az európai piacon a még kényelmesebb felhasználói élmény biztosítására. A hét szervizfunkciót kínáló Suzuki Connect elsőként a nálunk gyártott S-Crossban érhető el, ezt a szolgáltatást Európa-szerte a cégcsoporton belül a harmadik legnagyobb gyártókapacitással rendelkező Magyar Suzuki Zrt. itthonról biztosítja.

„Nehéz megjósolni” – válaszolták arra a kérdésünkre, hogy mit várnak az idei évtől, hozzátéve, hogy elsősorban a gyártási kapacitást szeretnék növelni az esztergomi üzemben. A prioritások mindenesetre nem változnak náluk: az innovációs programjaik mellett folyamatos a költségoptimalizáció, a működés- és modellfejlesztés, valamint az igazodás a fogyasztói igényekhez, szabályozási környezethez.

Kihívás lesz ugyanakkor az az európai klímavédelmi csomag, amelynek alapján 2035-től csak elektromos új autókat lehet értékesíteni az európai piacokon a kibocsátáskorlátozás miatt

– mutattak rá az autóipar egyik legfontosabb feladatára. Tisztában vannak azzal, hogy a zöldfejlesztések egyrészt növelik a kocsik felszereltségét, másrészt a piaci igények miatt is egyre több vezetéstámogató-elektronika kerül a járművekbe. Jelenleg tehát 

az a legégetőbb kérdés, hogy az átalakulás hatására miként változik az újonnan elérhető járművek össztömege és ára.

Ezek ugyanis nagyban befolyásolják majd a vevők szándékait és végső döntéseit.

Esztergom, 2022. október 20. A motor beemelése az esztergomi Suzuki-gyárban 2022. október 19-én.MTI/Szigetváry Zsolt
Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI


Friss pénzügyi adatokat majd csak év közben publikál a Magyar Suzuki Zrt., hivatalos honlapján egyelőre a 2021-es fő vállalati mutatók szerepelnek. 
E szerint 2021-ben:

  • a jegyzett tőke 212,8 millió euró (mostani árfolyamon 85,02 milliárd forint),
  • az átlagos statisztikai létszám 2697 fő,
  • az összes értékesítésből származó nettó árbevétel 1,7542 milliárd euró (700,88 milliárd forint),
  • a belföldi értékesítésből származó nettó árbevétel 264,9 millió euró (105,84 milliárd forint),
  • az exportértékesítésből származó nettó árbevétel 1,4893 milliárd euró (595,04 milliárd forint),
  • a beszerzési alapú beruházás 92,9 millió euró (37,12 milliárd forint) volt. 
     

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.