BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hazai autópiac szereplői üzentek a kínai márkáknak: fel tudják venni a versenyt!

Noha a kínai gyártók megtalálták nálunk a belépési pontot, magyarországi térhódításukra az értékesítési és szervizhálózatuk kiépítése miatt azonban még éveket kell várni, ezért sok próbálkozás a részükről már a kezdeti fázisban elhal, vagyis rövid távon ők sem jelentenek megoldást a magyar autóvásárlóknak.

„A Magyarországon jelen lévő autógyárak folyamatosan fejlesztenek, az autóiparban meglévő legújabb technológiákat alkalmazzák. Éppen ezért úgy gondoljuk, hogy a jövőben is meg tudják majd tartani versenyképességüket és fel tudják venni a versenyt a kínai gyártókkal” – mondta a Világgazdaságnak Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője arra vonatkozóan, hogy az Omoda révén hamarosan újabb kínai márka érkezik hazánkba.

HUNGARY-BUDAPEST-CHINESE AUTOMAKER-GEELY-EU-MARKETHUNGARY-BUDAPEST-CHINESE AUTOMAKER-GEELY-EU-MARKET(221104) -- BUDAPEST, Nov. 4, 2022 (Xinhua) -- A Geely's Geometry C electric car is seen on display before the signing ceremony in Budapest, Hungary, on Nov. 4, 2022. Chinese automaker Geely Auto Group has entered the European Union (EU) market by signing an agreement with Hungarian car importer Grand Automotive Central Europe (GACE) here on Friday. (Photo by Attila Volgyi/Xinhua) (Photo by Attila Volgyi / XINHUA / Xinhua via AFP)
A kínai Geely 15-20 millió forintba kerülő elektromos autójára még mindig várniuk kell a magyaroknak.
Fotó: AFP

Tovább drágulhatnak-e itthon az autók?

Bonnár-Csonka szerint a vevők egyre tudatosabbak itthon is, ezért a flottavásárlók körében már jól ismert TCO (total cost of ownership / a birtoklás teljes költsége) alapján keresnek kocsit, vagyis az új vételár mellett a fenntartásra, a használatra fordított összegre és a használt értékesítés árának együtteséből képződő mérőszámra is figyelnek a választásnál.

Az esztergomi székhelyű vállalat folyamatosan követi a piaci változásokat, a céljai viszont továbbra sem változtak: minél szélesebb rétegek számára elérhetővé tenni a környezettudatos autózást és megőrizni piacvezető szerepét a honi személyképkocsi-piacon. A kommunikációs szakember úgy véli, a gyártók már így is óriás léptekben haladnak az elektromosítás felé, a kérdés ezért inkább az, hogy ez miként jelenik majd meg a járművek össztömegében és árában. 

Az autók árszintjeiben további emelkedés várható, ez pedig egy ponton a mennyiségi értékesítések gátja lehet, ami különösen nálunk, illetve a kelet-európai országokban okozhat jelentősebb problémát.

A Suzukik az elmúlt 12 hónapban átlagosan 20-25 százalékkal drágultak, amelynek a hátterében az Európai Unió egyre szigorodó előírásai húzódnak meg a csiphiány, az infláció és az energiaválság mellett. Ez az áremelkedés az alapfelszereltségű Vitara és az S-Cross esetében körülbelül másfél millió forintot jelent. Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki vezérigazgató-helyettese korábban úgy fogalmazott, van egy bizonyos szint, ami fölött a magyar emberek már nemigen tudnak autót venni.

Levihetik-e az árakat Magyarországon a kínai autómárkák?

Hónapok óta nagyot megy Magyarországon a Skoda, amely a második negyedévben 3289 új kocsit helyezett forgalomba, és ezzel még az idei abszolút rangsort vezető Toyotát is lekörözte. A honi képviseletét ellátó Porsche Hungariánál úgy gondolják, hosszú távon biztosan számolni kell a kínaiakkal, akik konkurenciát jelenthetnek a már piacon lévő márkáknak. „A mi előnyünk azonban az, hogy évtizedek óta jelen vagyunk a piacon kiterjedt, országos szervizhálózatunkkal, és komoly neve van a brandjeinknek. Ezzel nehéz felvenni a versenyt” – közölte a cég.

Omoda
Mérete alapján az Omoda5 akár a Suzuki Vitara és S-Cross konkurense is lehet(ne).
Fotó: Mediator

A Porsche Hungariánál jelenleg úgy látják, hogy hatással lesz rájuk a kínai típusok hazai elterjedése, bár szerintük az új szereplők megjelenése inkább erősíti a versenyt, és arra kényszeríti a jelen levőket, hogy még jobb termékeket, szolgáltatásokat kínáljanak versenyképes áron. Arra a kérdésre, hogy potenciális riválisként tekintenek-e az ázsiaiakra, a következőt válaszolták: 

Korai lenne még ezt kijelenteni, először ki kell várnunk, hogyan teljesítenek majd ezek az új márkák a bevezetés után.

Egy tehát biztos: a kínai gyártók megtalálták nálunk a belépési pontot, magyarországi térhódításukra az értékesítési és szervizhálózatuk kiépítése miatt azonban még éveket kell várni, ennélfogva sok próbálkozás a részükről már a kezdeti fázisban elhal, vagyis rövid távon ők sem jelentenek megoldást a magyar autóvásárlóknak.

Bíznak-e a magyarok a kínai kocsikban?

Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója korábban a VG-nek arról beszélt, hogy feléjük él a fogyasztói bizalom, a tízéves Audi, Seat, Skoda és Volkswagen modellek ugyanis nem csak ikonikusak, de keresettek is a magyar piacon. A vevőik éppen ezért tudják, hogy ezekre nem rövid távon fektetik be a pénzüket, mert ha használtan is vásárolják meg őket, még hosszú évekig autózhatnak velük. Kiemelte: a magyarok vonakodnak az ismeretlentől, hiába kedvezőbb árban, esetleg hatótávban, a hazánkban régóta működő autókereskedők, -importőrök emiatt továbbra is előnyben vannak. 

A múltból él a magyar autópiac – a Skoda ezt egyáltalán nem bánja

A magyarok kedvenc autója júniusban is a Skoda Octavia lett, megelőzve az esztergomi gyártású Suzuki Crosst és a Toyota Corollát. Sokak szerint a cseh márka sikerének oka elsősorban a régi megrendeléseknél keresendő. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.